خبرهای داغ:
امیر پور دستان در یادواره شهدای سادات گرگان:

دکترین نیروهای مسلح ما دکترین نبرد عاشورایی است

امیر پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین یادواره شهدای سادات گرگان و هفتاد و دو شهید محله ایرانمهر گرگان اربعین حسینی را یکی از نشانه های ظهور عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۸۱۴۷۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان؛ سومین یادواره شهدای سادات گرگان و هفتاد دو شهید محله ایرانمهر گرگان با سخنرانی امیر احمر رضا پوردستان رئیس ستاد مرکز مطالعات راهبردی ارتش با حضور مردم ولایتمدار این شهرستان در مسجد اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.
در این مراسم امیر پور دستان با اشاره به قیام خونین امام حسین (ع) و حرکت بزرگ حضرت زینب (س) اذعان کرد:دشمن به دنبال تحقیر حضرت زینب سلام الله بود، اما حضرت زینب (س) با شناخت و آگاهی وارد کربلا شد یعنی همه به تکلیفشان عمل کردند و بهانه نیاوردند وبا گفتن این جمله که ما جز زیبایی در کربلا ندیدیم ثابت کردند که همه در تبعیت محض از امام زمان خودشان بودند حتی بدون درنگ.
وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ گفت:: انقلاب اسلامی برای امریکائی‌ها یک شوک بود، زیرا تمام معادلات آن‌ها را بهم زده بود و فاتحان جنگ جهانی دوم یعنی امریکا و شوروی که جهان را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند با انقلابی مواجه شده بودند که بدنبال استقلال و آزادی است و این برای امریکایی که ایران ما یکی از مستعمرات آن‌ها بود سخت و قابل هضم نبود.
پور دستان اضافه کرد:امریکایی‌ها ناراحت بودند و نگرانی اصلی آن‌ها انقلاب اسلامی بود چرا که با خودش یک ادبیات جدید آورده بود حکومت دینی، ولایت فقیه، این ادبیات کشور‌های منطقه را تحت الشعاع خودش قرار میداد و علت اصلی دشمنی‌ها هم همین بود.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان کرد:امریکائی‌ها ترور، آشوب‌های داخلی در مناطق مختلف ایران از خوزستان تا کردستان و گنید و ... را برنامه ریزی کردند تا بلکه انقلاب نو پا را ساقط کنند و ۱۸ ماه کشور را درگیر کردند و وقتی دیدند نمی‌توانند صدام را تطمیع کردند و به او وعده دادند تا به کشور ما حمله کند.
وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، کشورما یکی از منسجم‌ترین و قوی‌ترین نیرو‌های در دنیا است.
امیرپور دستان با بیان اینکه دکترین نیرو‌های ما دکترین نبرد عاشورایی است اذعان کرد: ما همانند حسین ابن علی (ع) ترسی از دشمن نداریم و زمانی که پهپاد گلو بال هاک، پهپاد فوق پیشرفته امریکائی با یک سلاح بومی ساقط شدترامپ جرأت نکرد حمله کند، زیرا پیام قدرت نیرو‌های مسلح ما را دریافت کرد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش همچنین به وظایف نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت::بازدارندگی در قالب ارتقاء توانمندی‌های دفاعی یکی از وظایف نیرو‌های مسلح است که به برکت رهنمود‌های حضرت آقا امروز از قدرت بازدارندگی بالائی برخوردار هستیم و مطمئن باشید نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن غلطی بکند با پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح ما روبرو خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت::امروز در گام دوم انقلاب هستیم و سنگینی کار روی دوش جوانان است است و این پرچمداری کار ساده‌ای نیست، زیرا کسی می‌تواند این پرچم را بدست بگیرد که دشمن شناس باشد، هم دشمن درون را بشناسد وهم دشمن بیرون را البته جوانان ما درصحنه‌های سوریه، حلب وعراق نشان دادند که خوب پیام رهبر رو دریافت کرده اند.

وی همچنین با اشاره به بیانات آقا در سال ۱۳۷۰ در جمع فرماندهان سپاه گفت:: حضرت آقا دن سال فرمودند که ما در یک پیچ تاریخی هستیم که یکی از نشانه‌های آن افول امریکاست و امروز این اتفاق ار اپیچ تاریخی کردند دفتاده است و امریکا در حال حاضر یکی از کشور‌های بدهکار دنیاست.
امیر پور دستان در پایان با اشاره به یکی دیگر از اتفاقات که در پرتو انقلاب اسلامی رخ داده است اشاره کرد و گفت::یکی دیگر از برگات انقلاب اسلام که ظهور و بروز پیدا کرده است قدرت اسلام از وحدت شیعه وسنی است وانقلاب اسلامی به شمال آفریق و مدیترانه رسیده است و در اربعین که دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن میخواهند آن را کم فروق نشان دهند بیش از ۱۰۰ کشور دنیا حضور پیدا می‌کنند و این یکی از نشانه‌های ظهور است.
عکس : خبرنگار افتخاری بسیج امیر حسین پیری
عکس : خبرنگار افتخاری بسیج امیر حسین پیری
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار