خبرهای داغ:

استان سمنان پیشتاز در آموزش مجازی در کشور/شبکه شاد نیاز فردای مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان پیشتاز و پیشرو آموزش مجازی در کشور است گفت:شبکه شاد برای اکنون ضرورت و برای فردای مدارس یک نیاز است.
کد خبر: ۹۲۴۰۳۷۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
محمد دستورانی در این نشست ارزیابی عملکرد مسئولین آموزش و پرورش شاهرود و همکاران فرهنگی آن را رضایت بخش خواندند و مُهر تأییدی بر حرکت انجام شده در دوسالانه حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود و تیم کاری او زد.
وی گفت: از حسن عملکرد مدیریت آموزش و پرورش شاهرود راضی هستم! ما فصل سختی (اسفند، فروردین و اردیبهشت ۹۹) را بخاطر کرونا پشت سر گذاشتیم؛ و در دشواری کرونا و با تعطیلی مدارس و تبدیل شدن خانه‌ها به مدرسه مردم متوجه نقش پررنگ آموزش و پرورش شده و نقش و تلاش هزاران معلم در چشم والدین رخ نمایی کرد و جامعه دریافت که آموزش نیز در کنار امنیت و سلامت، سه رکن اساسی توسعه یک جامعه است.
وی استان سمنان را پیشتاز و پیشرو آموزش مجازی در کشور دانست و اعلام که برای اولین بار یک مربی پیش دبستانی با قصه گویی و ارتباط با نونهالان در رادیو جوان حرکت مجازی آموزش را در کشور آغاز کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان جایگاه استان را در کشور همتای تهران معرفی کرد و گفت: این دو استان در آمورش مجازی کشور برتر هستند و ما در همه شاخص‌ها کلاس بندی، عضویت شاد و... پرچمداریم.
دستورانی در مورد شبکه شاد افزود: شبکه شاد برای اکنون یک ضرورت و برای فردای مدارس یک نیاز است.
وی اظهار امیدواری کرد بشود با تهیه تبلت دانش آموزی و شبکه اینترانت داخلی مشکلات حوزه سخت افزاری آموزش مجازی برای همیشه رفع شود و تأکید می‌کنم ما نیاز داریم بخش فناوری ادارات خود را تقویت کرده و توسعه بدهیم.
دستورانی با اعلام رضایت دوباره از اقدامات صورت گرفته در شهر شاهرود از جمله عدالت آموزشی، تحول نیروی انسانی، توزیع عادلانه تجهیزات، نحوه انتصابات و ... بر ادامه روند کنونی تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدیران مدارس خواست پروژه مهر را کلید بزنند! و اشاره‌ای نیز به تغییر نگرش به معلم ویژه نمود و گفت: از این پس ما به دنبال معرفی معلمان خلاق و نوآور هستیم! با نمایندگان منتخب دوره جدید مجلس تعامل خوبی داریم! هیچ تغییر مدیریتی برای آموزش و پرورش استان ضروری نیست و با همکاری مسئولین تلاش می‌کنیم بهترین شرایط را برای آموزش و پرورش استان رقم بزنیم.
سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش شاهرود؛ در جلسه شورای معاونان در توضیحاتی اقدامات صورت گرفته و نقشه راه این مدیریت را در چند محور و مؤلفه بیان کرد و گفت: موضوع رضایت شغلی را به عنوان اصلی‌ترین عامل پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مدنظر قرار داده ایم! و بر تلاش کرده ایم رابطه بین همکاران اعم از مدیران مدارس و معلمان و والدین را به سمت و سوی همدلی و تعامل مثبت هدایت کنیم.
وی به مبحث گردش شغلی اشاره کرد و افزود: گردش شغلی در اداره و در مدارس با توجه به انطباق توانایی‌های فرد با فضای کاری صورت گرفته است ازجمله در حوزه مسائل مالی و رفاهی توانسته ایم اتفاقات بسیار خوبی را تقویت و افزایش سطح تسهیلات رقم بزنیم. ما در چینش و تعیین نقش همکاران ادری بهترین و توانمندترین‌ها را مدنظر داشته و تعامل دوستانه‌ای نیز با مدارس داریم.
وی با اشاره به محور بعدی اقدامات صورت گرفته عدالت آموزشی اظهار کرد: ما در بحث نیروی انسانی توجه ویژه به مدارس حاشیه و شهرک‌ها داشته ایم و مدارس حاشیه از بهترین مدیر‌ها برخوردار شده اند؛ و سازماندهی بر مبنای برخی از معیار‌های خارج از استاندارد را کنار گذاشتیم.
موسوی تصریح کرد: جلوه دیگر عدالت آموزشی در بحث ساخت مدارس است که بر مبنای آن ۹۰ درصد ساخت و ساز‌های کنونی مدارس نه در مرکز شهر بلکه مناطق متراکم جمعیتی شهرک و مسکن‌های مهر در حال انجام است و همچنین ۸۰ درصد از اختصاص تعمیرات و تجهیزات به مدارس حاشیه‌ای شهر اختصاص یافته است. بحث خلاقیت در اجرای برنامه‌ها از دیگر مؤلفه‌های ماست که بر اساس آن از روش‌های تکراری پرهیز کرده ایم و همسو و همراه با نیاز‌های دانش آموزان هستیم.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود یادآوری شد: ممکن است در ایده پردازی‌ها و حرکت‌های نو ایراداتی هم باشد، اما از عواقب آن نباید ترسید و به نیرو‌های جوان باید فرصت داد.
وی با اشاره به ارتباط برون دستگاهی تأکید کرد: بواسطه ارتباط خوب و تعامل بالا با فرمانداری، شهرداری، دفتر امام جمعه و ... هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
تربیت نیروی انسانی برای آینده مدارس و مدیریت، محدود شدن مجوز‌های مدارس غیر دولتی و پذیرش نیازسنجی این حوزه، حرکت امیدوارانه خیرین مدرسه ساز، و در نهایت رشد مطلوب شاخص‌ها در شاهرود از جمله موارد توضیحی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها