خبرهای داغ:

افزایش ۲۷ درصدی مصرف سی ان جی در خرداد ماه استان سمنان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از افزایش ۲۷ درصدی مصرف سی ان جی در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۵۸۸۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اکبر عربعامری اظهار کرد همزمان با اجرای طرح مدیریت سوخت در آبان ماه سال گذشته مصرف سی ان جی در استان روند روبه رشدی را در پیش گرفته بود و با توجه به قرار گرفتن منطقه در مسیر تهران – مشهد و حرم مطهر رضوی انتظار استقبال بیشتر هموطنان از این سوخت پاک را داشتیم، که آمار‌ها از افزایش ۱۵ درصدی میزان مصرف این سوخت در سه ماهه زمستان سال ۹۸ خبر می‌دهند، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش چشمگیر مسافرت‌های نوروزی مصرف سی ان جی نیز مانند دیگر فرآورده‌ها روند کاهشی مصرف را دنبال کرد، تا آنجا که در فروردین ماه سال ۹۹ کاهش ۲۵ درصدی نسبت به فروردین ۹۸ را تجربه کردیم.
عربعامری با اشاره به کاهش ۷ درصدی مصرف سی ان جی در سه ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل محدودیت‌های کرونایی افزود: با توجه به اهمیت استفاده از سوخت پاک و نقش آن در کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف بنزین و با آغاز ثبت‌نام و تبدیل خودرو‌های عمومی باری و مسافری در سایت WWW. GCR. NIOPDC. IR که به تازگی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام که توسط منطقه در حال انجام می‌باشد و نیز کاهش محدودیت‌های کرونایی مصرف سی ان جی در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال قبل رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد که این امر نشان دهنده این است که در آینده انتظار می‌رود میزان مصرف گاز طبیعی در سبد سوخت حمل و نقل افزایش یابد.
وی ادامه داد: با توجه به تعهدات زیست محیطی شرکت ملی پخش و وزارت نفت، و استفاده از مزایای استفاد از نفت گاز یورو ۴ مانند افزایش بازده سوخت خودرو‌ها، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، ارتقاء سطح کیفی گازوئیل، افزایش میانگین طول عمر ناوگان حمل ونقل، ایجاد سازگاری با محیط زیست و تحقق حقوق شهروندی روزانه حدود یک میلیون و چهار صد هزار لیتر از این فرآورده در کلیه جایگاه‌های استان توزیع می‌گردد.
عرب عامری افزود: در خرداد ماه امسال مصرف نفت سفید به میزان ۱۵ درصد و نفت کوره به میزان ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، که با توجه به روند رو به رشد گازرسانی برای مصارف خانگی و صنایع، امکان کاهش مصرف بیشتری خصوصا در مورد نفت سفید را انتظار داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار