خبرهای داغ:

ساماندهی فرهنگی حرم شهدای گمنام شاهرود/لزوم ساماندهی جنگل ابر/مخالف تفریح نیستیم؛ اما ضابطه‌مند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با تاکید بر ساماندهی حرم شهدای گمنام این شهر بر ساماندهی جنگل ابر هم تاکید کرد و گفت: ما مخالف تفریح نیستیم اما باید اینها ضابطه‌مند باشد.
کد خبر: ۹۲۵۸۳۱۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
ساماندهی فرهنگی حرم شهدای گمنام شاهرود/لزوم ساماندهی جنگل ابر/مخالف تفریح نیستیم؛ اما ضابطه‌مندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود به میزبانی سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) می‌فرماید «پیغمبر اکرم (ص) همواره می‌فرمود: وقتی امت من امر به معروف و نهی از منکر را به دوش یکدیگر بیاندازند و شانه خالی کنند در این صورت اعلام جنگ با خدا کردند.»
وی با بیان اینکه در مدت عمرم لفظ جنگ با خدا را دو جا دیده ام افزود: یکی در قرآن در بحث ربا خوردن، اعلام جنگ با خدا است و یکی هم این روایت است، پس باید همیشه مد نظرمان باشد که رباخواری و ترک امر به معروف و نهی از منکر جنگ با خدا است.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه مخالف با تفریح نیستیم و نیاز انسان به تفرج است و شهرستان ما نعمت‌های زیادی در این راستا دارد و خداوند خلق کرده که استفاده کنیم گفت:، اما در عین حال همه کشور‌ها برای این تفریحات انظباط و خط قرمز دارند و یکی از معروفات این تفریحات و تفرجگاه‌ها است، اما باید فرهنگ سازی شود که ناهنجاری و بداخلاقی و ناامنی روانی و امنیتی ایجاد نشود.
وی با تشکر از سپاه و نیروی انتظامی که به اندازه توان برای ساماندهی و رفع منکرات جنگل ابر تلاش کردند اظهار کرد: در این راستا باید منظومه‌ای از دفاتر و گروه‌های گردشگری نیز باید پای کار باشند و با تذکر و نصیحت و ارشاد جلوی منکر گرفته شود و اگر بنا به تغیان بود تذکر جدی داده شود و این‌ها باید در مراکز زیارتی و حتی کویر هم اعمال شود.
امینی با تاکید بر اینکه این تفرجگاه‌ها برای استفاده مردم است تاکید کرد:، اما ریل گذاری شود تا این منظومه گردشگری، منکراتش کم و صفر شود.
وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب و استفاده از فضای مجازی و ایجاد هشتک در مقابل هشتک‌های دشمنان گفت: باید در فضای مجازی هشتک دفاع از نظام و امنیت ایجاد شود که یکی از راه‌های مقابله با تهدیدات و هجمه‌های دشمنان است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با تاکید بر برنامه جامع برای تعیین وظایف دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان برای همه تفرجگاه‌ها گفت: بسته جامع فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی برای تفرجگاه‌ها دیده شود و مسؤولیت آنه معلوم شود.
وی با اشاره به ظرفیت حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شهر و ساماندهی آن‌ها با مشارکت شهرداری و شورای شهر گفت: می‌توان منظومه‌ای ساماندهی کرد تا همه استفاده کنند و جاده سلامتی نیز در همین راستا مورد توجه باشد.
امینی با تاکید بر توجه همه مردم به سواد رسانه عنوان کرد: تا باسواد نشویم، آسیب‌ها بیشتر از فرصت هاست و یکی از ظرفیت‌ها شبکه شاد آموزش و پرورش است که باید محتوا سازی و نشر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار