خبرهای داغ:
وزیر نیرو:

جنگ امروز ما اقتصادی است/ دشمن به دنبال کاهش تاب آوری مردم ما است

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز ما اقتصادی است، گفت: دشمن در تلاش است تاب آوری مردم ما را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۲۷۶۷۷۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

جنگ امروز ما اقتصادی است/ دشمن به دنبال کاهش تاب آوری مردم ما استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا اردکانیان در آیین افتتاح سد نعمت آباد اسدآباد با بیان اینکه جنگ امروز ما اقتصادی است، اظهار داشت: با پایداری و ایستادگی در این جنگ نیز سربلند خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توفیقات و خوشبختی بنده و همکارن این است که توفیق خدمتگزاری به هموطنان خود را در این عرصه داریم، ابراز کرد: تردید ندارم که در آینده از این روزهایی که بر ملت ایران می‌گذرد خواهند گفت، خواهند نوشت و خواهیم شنید.

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز ما در میدان جنگ هستیم و مانند هر صحنه جنگی عده و عُده مهم است، گفت: وقتی جنگ در مرزهای یک کشور جریان دارد مرزداران و همبستگی آنان بسیار ارزشمند است و تجهیزات و امکانات آنان هم مهم است و این عده و عده است که نشان دهنده حفظ شدن مرزها است و با عقب نشینی منجر به از دست دادن آب و خاک خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز جنگ ما در میدان اقتصاد و روح و روان جامعه است، گفت: به همان اندازه که چهل سال پیش در دوران دفاع مقدس در آن میدان آن پایمردی‌ها تعیین‌کننده بود امروز هم در صحنه جنگ اقتصادی، روانی عملکرد ما ثبت و ضبط خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه به لحاظ اقتصادی تحریم‌ها فشار سنگینی بر مردم و کشور وارد کرده است، افزود: همه در تلاش هستیم که با استقامت و فعالیت و تولید و استفاده بیشتر از امکانات موجود و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری بتوانیم خسارات این جنگ اقتصادی را به حداقل برسانیم و دشمن را به شکست وادار کنیم و اینگونه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جنگ روانی تاب‌آوری جامعه ما فوق‌العاده حائز اهمیت است، گفت: همه افرادی که در این صحنه فعال هستند اعمالشان ثبت و ضبط خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر در مواجه با این سوال قرار گیرم که کدام گروه نقش و تاثیر در راهبری این جنگ داشتند، انگشت اشاره من به سمت همه تریبون‌داران است، مسئول اجرایی تا اصحاب رسانه و نمایندگان و ائمه جمعه و جماعات و ... همه کسانی که مستقیم و غیر مستقیم با اصلی‌ترین صحنه جنگ که روح و روان مردم است، ارتباط دارند دشمن همه ابزارش را به کار گرفته که تاب‌آوری مردم ما را کاهش بدهد و طرح‌های خود را به اجرا در آورد.

وی تصریح کرد: نقش و وظیفه کسانی که مستقیم و غیر مستقیم با روح و روان مردم سر و کار دارند، حائز اهمیت است اینکه ما چگونه از این ابزار استفاده کردیم یا غفلت کردیم و غفلت شد.

اردکانیان عنوان کرد: هدف اصلی ما در این جنگ و در همه عرصه‌ها ایجاد رضایتمندی در مردم است که به هنر ما برمی‌گردد و اینکه چگونه فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهیم که این امر محقق شود.

وی یادآور شد: خودم و همکارانم را متعهد کردم که تا پایان سال ۲۵۰ پروزه بزرگ را در کشور در شرایط تحریم به نقطه‌ای نظیر امروز برسانیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز در هفته ۲۱ از پویش هر هفته الف_ ب_ ایران مهمان هموطنانمان در همدان هستیم، گفت: علاوه بر افتتاح طرح‌های مورد نظر همزمان به صورت سراسری آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور در ۲۰ استان از طریق ویدئو کنفرانس در استان‌های مختلف افتتاح می‌شود.

وی گفت: امیدواریم سد نعمت‌آباد با بهره‌مندی از نعمت آب آبادی این منطقه بیش از پیش فراهم باشد با حجم مخزن بیش از ۴ میلیون مترمکعب موجب آبیاری منظم و مطمئن حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی خواهد شد و مصارف شرب را بررسی خواهد کرد.

اردکانیان با بیان اینکه این سد چهل و ششمین سد مخزنی است که در دولت تدبیر و امید به افتتاح می‌رسد، گفت: ۱۹۰ سد مخزنی در دست بهره‌برداری در کشور است.

وی ابراز داشت: امروز دو پست ۶۳ و یک پروژه افزایش ظرفیت به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی خط انتقال خرم‌آباد به ملایر با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما بسیار خوشبختیم که هموطنان ما در استان همدان در مصرف انرژی به شکل نسبتا مناسبی عمل کردند و عمل می‌کنند، گفت: عبور موفق از این تابستان و اوج بار و رضامندی در کشور از این حیث فراهم هست  وعلامت این توفیق است که ما هم به شکرانه این همکاری تحت عنوان برق امید پیشنهادی به دولت دادیم که تصویب شد و این طرح از ماه آینده عملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح مشترکان کم مصرف که از الگوی مصرف کمتر مصرف می کنند از تخفیف 100 در صدی برخوردار خواهند شد، گفت: در استان همدان از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی حدود ۱۸۱ هزار مشترک که بیش از ۳۰ درصد است کم مصرف هستند.

اردکانیان با اشاره به اینکه ۳۷۰ هزار مشترک استان همدان نیز در این طرح خوش مصرف هستند که به سادگی می‌توانند با مراقبت‌هایی به گروه کم مصرف‌ها بپویندند، اظهار داشت: ۸.۳ درصد از مشترکین برق استان همدان پر مصرف محسوب می‌شوند.

وی گفت: هدف اصلی این طرح کاهش مصرف انرژی در بخش خانگی است با دو منظور یکی اینکه در زمان اوج بار در تابستان سود اصلی صنعت برق این باشد که نیازمند سرمایه گذاری سنگین برای احداث نیروگاه‌ها برای عبور از اوج بار نباشد و به همین میزان که در بخش خانگی صرفه‌جویی می‌شود در تولید کشور از برکاتش بهره‌مند شویم.

وزیر نیرو با بیان اینکه آبرسانی به ۳۰ روستای استان همدان در شهرستان‌های مختلف با جمعیت زیر پوشش ۲۶هزار نفر نیز امروز افتتاح می‌شود، گفت: از جمله توفیقات خدمتگزار مردم در تدبیر و امید در بحث آب روستایی در استان همدان در سال ۹۹ این است که در مجموع ۴۴۸ روستای کشور تاکنون با جمعیت ۳۱۵ هزار نفر در ۲۲ استان کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده‌اند.

وی ادامه داد: کل جمعیت روستایی در دولت تدبیر و امید که از سال ۹۲ تاکنون به شبکه پایدار و سالم متصل شده‌اند به 8 میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که در نوع خود رکورد بسیار ارزشمند است.

اردکانیان با اشاره به پروژه فاضلاب شهر اسدآباد گفت: خط انتقال فاضلاب 100 در صد تکمیل شده است و ۸۹ کیلومتر شبکه جمع‌آوری اجرا شده و تصفیه خانه نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوبی که هرچند دیر به ثمر رسید یکپارچه‌سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود که اتفاق بزرگی است، گفت: نتیجه این یکپارچه‌سازی در تجمیع امکانات مالی، فنی و منابع انسانی و سرعت دادن در اجرای طرح‌ها به ویژه در بخش آبرسانی روستایی و باز کردن پرونده‌های جدید فاضلاب روستایی است که طی گزارشی جامع ارائه خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه هنوز روستاهایی داریم که مشکل دارند، گفت: نظام جمهوری اسلامی عملکرد بسیار خوبی در عرصه خدمات‌رسانی به روستاها داشته است و ما جز کشورهایی هستیم که در بالای جدول واقع شده‌ایم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات