خبرهای داغ:
استاندار همدان:

فضا باید برای سرمایه‌گذاری فراهم شود

استاندار همدان با بیان اینکه باید برای ساخت شهر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و سرمایه‌های داخل شهر را مولد کرد، گفت: فضا باید برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.
کد خبر: ۹۲۹۱۹۰۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

فضا باید برای سرمایه‌گذاری فراهم شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدسعید شاهرخی در نشستی با فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر بهار اظهار داشت: شهرداری باید در توسعه شهر تلاش کرده و با اجرای پروژه‌های گوناگون و عام المنفعه در راستای پیشرفت شهر قدم بردارد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری چارچوب و اصول خاصی دارد و موفقیت اعضای شورای شهر در گرو همدلی و وحدت است.

استاندار همدان با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و منافع مردم باید در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده شود و با تعامل مسئولان به رشد و تعالی شهرها برسیم.

وی بابیان اینکه محور اصلی در شهرستان فرماندار است و باید با اتحاد توسعه شهرها صورت پذیرد، گفت: مسئولان باید شوراها را تقویت کنند و همراه شوراها باشند.

شاهرخی عنوان کرد: اداره امور شهر با زور و پول حل نمی‌شود و فکر و اندیشه و تدبیر نیاز دارد و باید به دنبال طرح‌های درآمدزا برای شهرداری بود و با رعایت آئین نامه‌های مالی پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی بابیان اینکه باید برای ساخت شهر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و سرمایه‌های داخل شهر را مولد کرد، گفت: فضا باید برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

استاندار همدان بابیان اینکه علاوه بر اعتبارات تخصیص یافته یک میلیارد تومان نیز به شهرداری بهار اختصاص خواهد یافت تا در نقاط گوناگون شهر هزینه شود، عنوان کرد: محور گردشگری بهار به لالجین از طرح‌های بسیار خوب در راستای جذب گردشگر است که آن را اجرایی خواهیم کرد و همچنین چهار بانده کردن محور بهار تا غار علیصدر از دیگر اقدامات خواهد بود.

* مسئولان استان و سرمایه‌گذاران به شهر بهار توجه ویژه‌ای داشته باشند

فرماندار بهار نیز گفت: شهر بهار در دروازه ورودی همدان از سمت غرب قرار گرفته و به دلیل نزدیکی به مرکز استان ایجاد مجتمع ۳۰ هکتاری در توسعه استان همدان بسیار مؤثر است.

احسان قنبری اضافه کرد: همدلی در استان حاکم شده و مسئولین در صدد حل مشکلات مردم هستند و سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت و پتانسیل موجود در استان به ویژه شهر بهار که نزدیک مرکز استان است؛ استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امور زیر بنایی در این شهر فراهم است و باید مسئولان استان و سرمایه‌گذاران به شهر بهار توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: قرار گرفتن بهار در مسیر بزرگراه کربلا از دیگر مزیت‌های شهر بهار است که باید به سمتی پیش رویم و پروژه‌هایی را در شهر بهار در نظر بگیریم که جوابگوی نیاز مرکز استان نیز باشد.

فرماندار بهار گفت: الحاق روستای چشمه قصابان به شهرستان بهار؛ تکمیل کنار گذر غربی، تکمیل زیر گذر شهرک صنعتی و تکمیل زیر گذر گلوگاه شهید زارعی از دیگر مشکلاتی است که باید به آن توجه خاصی صورت پذیرد.

* طرح ساماندهی حرم آیت الله بهاری در دستور کار قرار دارد

شهردار بهار نیز در این نشست با اشاره به اینکه هدف اصلی شهرداری بهار خدمات‌رسانی بهینه و مطلوب به مردم است، اظهار کرد: شهرداری بهار با تعامل شورای شهر و همکاری شهروندان در حال حاضر پروژه‌های گوناگونی در دست اجرا دارد که هدایت آب‌های سطحی به طول دو کیلومتر در فاز نخست با 5 میلیارد تومان اعتبار، آسفالت ریزی و سنگ فرش و جالیز کاری معابر از جمله پروژه‌ها ست که در اجرای این پروژه‌ها به مناطق محروم توجه خاصی شده است.

محمدرضا یاری با بیان اینکه همکاری و مشارکت مردم در امور مربوطه سبب رشد بودجه شهرداری در سال جاری شده است، عنوان کرد: طرح ساماندهی حرم آیت الله بهاری در دستور کار قرار دارد و بیش از یک هکتار زمین تاکنون برای این مهم تملک شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی ورودی شهر از دیگر پروژه‌هایی است که نیازمند اعتبارات ویژه استانی است، عنوان کرد: اسناد عادی در سطح شهر بهار بسیار فراوان است و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده که باید دستوراتی برای تسهیل امور انجام پذیرد.

رئیس شورای شهر بهار نیز گفت: اصلاح تقاطع هندسی سطح شهر، ساخت پل فلزی در خیابان‌ها، ساماندهی طرح ترافیک و علائم و خط کشی‌ها، تأمین روشنایی معابر، احداث پروژه المان شهدا، اجرای جدول گذاری، پیاده رو سازی در سطح شهر به صورت جالیز فرش و سنگ فرش، احداث سرویس بهداشتی، تکمیل فاز دوم توسعه پارک لاله، تکمیل و افتتاح پارک‌های محله‌ای در سطح شهر، اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی در نقاط آبگیر سطح شهر از جمله پروژه‌های در دست اجرا است.

حسین فیض الهی ادامه داد: آسفالت ریزی راه کوزه گران و نهالستان در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار دارد که نیازمند اعتبارات خاص استانی است.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورا آمادگی کامل برای ساماندهی و ارائه خدمات به ناحیه صنعتی چشمه قصابان را دارد، از استاندار همدان خواست تا مشکل حریم سیاسی شهرستان بهار را حل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات