خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد

اجرای طرح احسان ماندگار با توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح احسان ماندگار با توزیع ۲ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در بین خانواده‌های نیازمند طی دهه وقف خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۴۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
اجرای طرح احسان ماندگار با توزیع 2 هزار بسته معیشتی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت دهه وقف و تشریح برنامه‌های اجرایی این دهه با بیان اینکه همه ساله به مناسبت این ایام برنامه‌هایی در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها به دو دسته رکنی و غیر رکنی تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده برنامه تکریم از مدافعان سلامت اجرا می‌شود، گفت: طی این ایام همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئوکنفرانس از واقفان خیراندیش و فعالان عرصه وقف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح احسان ماندگار با توزیع ۲ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در بین خانواده‌های نیازمند طی دهه وقف خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های متعددی همچون دیدار با واقفان خیراندیش، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از هیئت امنای بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل وضعیت قرمز استان لغو و در زمان دیگری با عادی شدن شرایط برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه غبارروبی بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر عیادت از فعالان عرصه وقف، چنانچه در سطح استان مراسم نماز جمعه برگزار شود مراسم سخنرانی در راستای سنت حسنه و ترویج فرهنگ وقف درجامعه انجام می‌شود.

زین‌العابدینی در تشریح عملکرد ۶ ماهه سال جاری  سازمان اوقاف و امور خیریه استان از توزیع ۱۶ هزار ماسک برای بیمارستان‌ها در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ ماسک نیز بین مردم مناطق محروم و کم برخوردار با اولویت افراد نیازمند توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها و ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بین مردم توزیع شده است، گفت: علاوه بر این ۸۰۰ گان و ۲ هزار دستکش بیمارستانی تهیه و در بیمارستان‌ها توزیع شد.

*هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون تومان در راستای مهار ویروس کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در راستای مهار ویروس کرونا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: تمامی اقدامات با هماهنگی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و دستگاه‌های متولی انجام شده است.

وی به توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم در بیمارستان‌ها و ۸۰۰ پرس بین مردم نیازمند اشاره و عنوان کرد: همچنین ۴۰۰ بسته میان وعده در بین مردم توزیع شده است.

زین‌العابدینی از توزیع ۱۲ هزار و ۳۸۰ بسته غذایی بین نیازمندان طی سه مرحله خبر داد و بیان کرد: ارزش هر بسته غذایی ۳۰۰ هزار تومان شامل برنج، روغن، گوشت و... بود که از محصولات تولید داخل تهیه و توزیع شد.

وی به اجرای طرح «مهر تحصیلی» با تهیه و توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان اشاره و اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بسته‌های لوازم التحریر با رعایت الگوی ایرانی- اسلامی تهیه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد  و با رعایت شأن و جایگاه اجتماعی بین دانش‌آموزان توزیع شد.

* ثبت ۲۳ موقوفه جدید طی یک سال در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در تشریح عملکرد یک ساله سازمان از ثبت ۲۳ موقوفه جدید خبر داد و بیان کرد: تعداد ۷ موقوفه به ارزش ۱۲ میلیارد تومان طی هفت ماهه سال جاری به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون در حوزه نیات اجتماعی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تاکید کرد: این اقدامات شامل تهیه دارو، کمک به درمان، تعمیر و مرمت مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش و... است.

زین‌العابدینی با اشاره به هزینه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه نیات خیریه، اضافه کرد: در حوزه نیات مذهبی نیز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در حوزه مساجد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون هزینه شده است.

*هزینه‌کرد ۱۹ میلیارد تومان در راستای نیات واقفین

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان در راستای نیات واقفین هزینه شده است، گفت: وقف یک اقدام پسنیده و سنت حسنه است و باید فرهنگ وقف در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به آمادگی اداره اوقاف برای مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه همدان آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها را دارد، بنابراین از تمام افرادی که توانایی مالی داشته و قصد سرمایه‌گذاری دارند دعوت به عمل می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری سه پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان در ملایر آماده شده است، یادآور شد: در استان همدان یک ملک در منطقه پردیس برای احداث خانه سالمندان وقف شده است که در حال رایزنی با دستگاه‌های مربوطه برای به نتیجه رسیدن کار هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به مشکلات موجود در امامزاده محسن (ع) همدان با بیان اینکه درآمد این امامزداده از محل نذورات و اجاره مغازه‌ها کفاف حقوق خادمین را نمی‌دهد، افزود: امامزداده محسن (ع) یکی از بقاع شاخص استان است و این وظیفه ما است که برای حل مشکلات موجود در این امامزاده با توافق میراث فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر مجاز صورت گرفته در شاهزاده حسین (ع) همدان تصریح کرد: طی جلسه‌ای که طی روز‌های گذشته در خصوص ساخت و ساز با هیات امنای شاهزاده حسین (ع) برگزار شد تذکرات لازم داده شد و کار تا جایی که تنها خطری برای افراد ایجاد نکند پیش می‌رود.

زین‌العابدینی به طرح توسعه حرم شاهزاده حسین (ع) خبر داد و یادآور شد: طرح توسعه حرم در دست مطالعه است تا این امامزاده همچون شاه چراغ توسعه داده شود که برای اجرای این طرح قوانین و ملاحظات میراث فرهنگی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی به برنامه مراسم تجلیل از نخبگان دانش‌آموز در ۶ آبان ماه از محل موقوفه البرز به سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: مراسم تجلیل از نخبگان علمی در ماه‌ها گذشته اجرا شد که ۵۸ نفر در سراسر کشور تجلیل شدند و یک نفر هم از همدان در همین خصوص تجلیل شد.

در پایان این نشست از موقفه‌ای که برای نخسین بار به تصویر کشیده شده بود، رونمایی شد.
اجرای طرح احسان ماندگار با توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در همدان

انتهای پیام/

 
اخبار مرتبط
ارسال نظرات