خبرهای داغ:
یادداشت خبرنگار/

راه نجات از مسیر امر به معروف و نهی از منکر می گذرد

اصل گمشده امروز جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه ها است، در بسیاری از زمینه ها اگر دستور دین اجرایی می شد شاید مشکلات جامعه ما به صفر می رسید.
کد خبر: ۹۳۰۲۷۷۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

خبرگزاری بسیج قزوین: ما مسلمانیم، مسلمان زاده شده ایم و اگر خانواده هایی هم به اصول اسلام پایبند نبوده اند با اصل اسلام و اصول آن در جامعه، مدرسه، محیط آموزش و محیطی که در آن رشد و نمو یافته ایم با اصول و راهکارهای دین مقدس آشنا شده ایم.

آدم هایی که می دانند و به دانسته های خود پشت می کنند همواره بیشتر از آنان که نادانسته به خطا می روند ضرر می بینند و همین مسئله حکایت امروز جامعه ما است.

اصل گمشده امروز ما امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه ها است، زمینه هایی که اگر این دستور دینی در آنها اجرایی می شد شاید مشکلات جامعه ما به صفر می رسید.

مشکل از جایی شروع شد که این فریضه مهم الهی را با بسیاری از اعمال شعاری و گاها با دستور العمل های ناصواب به عفاف و حجاب محدود کردیم در حالی که اگر همین دستور در سطوح بالای مدیریتی اتفاق می افتاد ما هرگز شاهد مدیران نجومی بگیر، مرفه بی درد و امثال اقایان "مردم باید خانه های خود را مستحکم تر بسازند" و " این مشکل خودتان است" نبودیم.

اگر هر یک از ما در هر نقطه و در هر وظیفه ای که به عهده داریم از این اصل پیروی می کردیم می توانستیم علاوه بر نمونه ای از یک جامعه موفق شیعی، از زشتی هایی که جامعه امروز با آنها دست و پنجه نرم می کند و سیاهی هایی که روز به روز بیشتر می شوند، برهیم

امیر مومنان در کلام روح بخش خود فرموده اند که: "تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر چیزی نیست مگر به اندازه رطوبتی که از بخار دهان خارج می‌شود در برابر دریایی مواج و پهناور"! و نیز همه ما میدانیم که سید الشهدا(ع) برای اقامه دین و امر به معروف و نهی از منکر اقدام به قیام نمودند، عزیزترین فرزندانشان و بهترین خلق خدا را به قربانگاه آوردند تا این فریضه فراموش شده را زنده نگاه دارند.

امروز، در جایی ایستاده ایم که در هر قدم می توانیم دردمندی را ببینیم که اگر ساز و کارهای اسلامی را در همین جامعه اسلامی به درستی جامه عمل می پوشاندیم، اصلا دردی به وجود نمی آمد.

حلقه گمشده ما در گرفتاری هایمان پنهان کردن دستورات اسلام است، در حالی که می دانیم صحت کلام چیست و راه درست کدام است، قومی که می دانند و به دانسته خود عمل نمی کنند سزاوار عذاب بزرگترند و البته که اقدامات صفر و صدی نمی توانند دوای درد ما باشد، ما یک شبه راه اشتباه را نرفته ایم که امروز با یک اقدام ضربتی بتوانیم مشکل را حل کنیم، جامعه نیاز دارد که قدم به قدم از راه اشتباه خود بازگردد و در این مسیر برای رهایی از تباهی فرد فرد ما، مسئولین، حکومت و کلیه جامعه مسئولیت دارند، چرا که ما نیاز داریم بیدار شویم، چرا که جز این راهی نیست!

فاطمه جهانبخش

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار