خبرهای داغ:
کارشناس امور زنان و استاد دانشگاه

وجود حضرت زهرا، رفع نگاه تبعیض آمیز به جامعه زنان در طول تاریخ بود

علویان گفت: در طول تاریخ نگاهی که به زن به عنوان موجودی که خدا آفریده است بعضاً ظالمانه و تبعیض آمیز بوده است که با عطای حضرت زهرا به پیامبر، این نگاه رفع شد.
کد خبر: ۹۳۱۸۷۹۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر معصومه علویان کارشناس امور زنان و استاد دانشگاه در نشستی که به مناسبت دهه مبارک فجر و هفته بزرگداشت مقام زن و ولادت حضرت فاطمه(س) در مسجد خاتم الانبیاحوزه حضرت آمنه(س) برگزار شد، با اشاره به مقام زن و الگوگیری از حضرت زهرا بیان کرد: در طول تاریخ نگاهی که به زن به عنوان موجودی که خدا آفریده است بعضاً ظالمانه و تبعیض آمیز بوده است.

وی گفت: در نگاه غرب، زن جایگاهی در حد رفع نیازهای مادی جامعه را دارد که این دیدگاه موجب آسیب دیدن زنان در جامعه غربی شده است.

علویان اظهار کرد: در صدر اسلام پیش از ظهور اسلام دختران تحت سلطه پدر و برادر بودند و هنگام ازدواج هم مثل کالا مبادله می شدند اما با ظهور اسلام و به ویژه از زمانی که خداوند به پیامبر (ص) فاطمه (س) را عطا کرد، یکی از مواردی که پیامبر قاطعانه و عملی برای آن ایستادگی کرد، رفع این نگاه تبعیض آمیز به زن بود و زن اشرف مخلوقات و محور خانواده شد و به بشریت یاد داد که این نگاه را حذف کند.

وی عنوان کرد: انقلاب نیز برکات بزرگی برای جامعه ایرانی داشته که یکی از این برکات رفع تبعیض بین زن و مرد می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار