خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

آب سد کلان به ملایر رسید

همدان-عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۶۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

آب سد کلان به ملایر رسیدبه گزارش خبرگزاری بسیج، هادی بیگی نژاد از افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب ملایر در روز سه‌شنبه دوازدهم اسفندماه خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح این بخش از پروژه حدود ۲۶۵ لیتر در ثانیه، آب از تصفیه‌خانه واقع در پائین دست سد، به مخزن پشت سپاه انتقال می‌یابد.

وی افزود: با اجرای اتصال مخزن پشت سپاه به مخزن شماره دو (پیر ویلان) در سال آینده ۱۱۵ لیتر بر ثانیه بر میزان انتقال آب از تصفیه‌خانه افزوده خواهد شد و بدین طریق حدود دو سوم مصرف آب شرب شهرستان از ذخایر آبی سدکلان تامین می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ابرا زداشت: سد کلان دارای مخزنی با ظرفیت ۴۵ میلیون متر مکعب است که در این صورت سالانه ۱۲ میلیون مترمکعب از این مخزن تصفیه و به شبکه آب شهرستان منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون آب شرب شهرستان ملایر از ۲۷ حلقه چاه تامین می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه ضمن افزایش قابل ملاحظه کیفیت آب مصرفی، از منابع زیرزمینی نیز صیانت به عمل خواهد آمد.

بیگی نژاد افزود: با توجه به اهمیت افتتاح این پروژه در تامین سلامت مردم و استفاده بهینه از آب در طول یک‌سال گذشته با طرح سوال از وزیر نیرو و پیگیری مستمر از وزارت‌خانه علی‌الخصوص مهندس جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیر افتتاح این پروژه بوده‌ام.

وی گفت: با توجه به بررسی لایحه قانونی بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس و اهمیت حضور در این جلسات، توفیق حضور در مراسم افتتاحیه این طرح ملی را نخواهم داشت و بدین‌وسیله افتتاح این طرح‌ را به مردم عزیز شهرستان ملایر تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات