خبرهای داغ:

مهمترین مسیر تحرک بخشی به اقتصاد و تسریع در روند توسعه، حمایت و جذب سرمایه‌گذار است

شاهرود_نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس گفت: مهمترین مسیر در جهت تحرک بخشی به اقتصاد و تسریع در روند توسعه و پویایی حوزه انتخابیه، حمایت و جذب سرمایه‌گذار است.
کد خبر: ۹۳۳۹۹۵۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
مهمترین مسیر تحرک بخشی به اقتصاد و تسریع در روند توسعه، حمایت و جذب سرمایه‌گذار استبه گزارش خبرنگار بسیج، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شاهرود باحضور نماینده مردم بصیر شهرستان‌های شاهرود و میامی، معاون استاندار و فرماندار شاهرود و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل دفتر نماینده برگزار شد.
علی اصغر خانی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی‌داشت شب‌های قدر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای مردم بصیر شهرستان‌های شاهرود و میامی، بیان داشت: در شرایط فعلی کشور که اکثر بودجه را دولت برای هزینه‌های خود می‌بلعد، مهمترین مسیر در جهت تحرک بخشی به اقتصاد و تسریع در روند توسعه و پویایی حوزه انتخابیه، حمایت و جذب سرمایه‌گذار است. همگی ما از عقب ماندگی شهرستان‌های شاهرود و میامی با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند آن مطلع هستیم، اما برای جبران این عقب ماندگی باید با عظم جدی و راسخ در جهت رفع مشکلات و موانع موجود با تمام توان تلاش کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید شرایط لازم برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود، گفت: شرایط سرمایه گذاری امروز متفاوت از ۳۰ سال گذشته است و اکنون باید با ایجاد زیرساخت‌ها و سیاست‌های تشویقی شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم نماییم تا سرمایه‌گذار تمایل به مشارکت داشته باشد. بزرگترین معضل شهرستان‌های شاهرود و میامی بیکاری ۳۰ تا ۳۵ درصدی است و راه‌حل این مشکل استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اشتغالزایی جوانان می‌باشد؛ البته در سال ۹۹ نرخ بیکاری این دو شهرستان مقداری کمتر شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد نماییم.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تشریح اعتبارات مصوب برای حوزه انتخابیه در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه امسال در تمامی بخش‌ها اعتبارات ویژه‌ای را برای حوزه انتخابیه مصوب کردیم و ردیف‌های جدیدی را به قانون بودجه اضافه نمودیم؛ به طور مثال جاده توسکستان را با پیگیری‌های بسیار و حتی بدون مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه، با مبلغ حداقلی یک میلیارد تومان وارد قانون کردیم تا مسیر جذب مبالغ بیشتر برای بهسازی این محور در بودجه سال آینده هموار شود؛ مانند ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شاهرود که در بودجه سال گذشته دارای ردیف ۵ میلیارد تومانی بود (که متاسفانه هیچ مبلغی برای آن تخصیص نیافت)، ولی امسال مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای آن مصوبه گرفتیم و ان‌شاءالله با تخصیص این مبلغ، پس از ۱۲ سال شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان با تأکید بر لزوم توسعه شهرستان شاهرود، اظهار داشت: در بحث تغییر کاربری‌های مجاز در شاهرود و موانع و ابهاماتی که کمیسیون ماده ۵ در استان وارد می‌کند، قطعا نیت خیری وجود ندارد؛ مکان‌هایی که ۴۰ سال است دیگر در آن کشاورزی نیست و امروز باید برای توسعه شهرستان و ایجاد اشتغالزایی مورد استفاده قرار گیرند، بعضی از آقایان در مقابل آن موضع‌گیری می‌کنند و می‌گویند این تغییر کاربری‌ها خط قرمز ماست؛ بنده صریحا می‌گویم که دوره این حرف‌های کلیشه‌ای، نابخردانه و غیر تخصصی گذشته و اجازه نخواهیم داد سد راه پیشرفت و توسعه شهرستان‌های شاهرود و میامی شوید.
رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در خصوص اعطای مجوز‌های معدنی در حوزه انتخابیه تصریح کرد: در شهرستان‌های شاهرود و میامی مجوز‌های معدنی تنها بشرط سرمایه‌گذاری، ایجاد کارخانه‌های بهره‌برداری و اشتغالزایی در همین منطقه صادر می‌گردد و بنده به این دلیل به‌عنوان ناظر مجلس در شورای معادن استان حضور یافته‌ام. شاید تاکنون بیش از ده بار معاون وزیر صمت در خصوص معادن استان با بنده صحبت کرده، که هر بار شفاف موضع خود را اعلام کرده‌ام که دوران خام فروشی معادن و خروج سرمایه‌های ما برای ایجاد اشتغال در شهر‌های دیگر به پایان رسیده است و از این حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.
خانی در پایان با اشاره به مشکلات کسب و کار‌های خرد در دوران کرونا افزود: با شیوع کرونا یکی از بخش‌های اقتصادی که به شدت تحت تأثیر قرار گرفت، کارگاه‌های صنعتی و تولیدی کوچک بودند که ضرر‌های بسیاری را متحمل شدند و لازم است تمامی دستگاه‌ها در جهت حمایت از این بنگاه‌های اقتصادی خرد تلاش نمایند و در این شرایط سخت آن‌ها را تنها نگذارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار