خبرهای داغ:
مدیر آموزش وپرورش نهاوند عنوان کرد

هدف پروژه مهر آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی

نهاوند-مدیر آموزش و پرورش نهاوند پروژه مهر را نماد مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: هدف نهایی پروژه مهر، آمادگی کامل مدارس در همه‌ زمینه‌ها برای آغاز سال تحصیلی بدون هیچگونه مشکل است.
کد خبر: ۹۳۴۸۲۵۸
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
هدف پروژه مهر آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلیبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند، پروژه مهر را نماد مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: استفاده از قالب پروژه مهر در برنامه‌ریزی و مدیریت آموزشی، بینشی جامع‌نگر، عینی و نظام‌مند نسبت به فعالیت‌ها، مسائل و اقدامات مربوط به اداره مدارس را به همراه دارد.

وی افزود: هدف نهایی پروژه مهر، آمادگی کامل مدارس در همه زمینه‌ها برای آغاز سال تحصیلی بدون هیچگونه مشکل است که در این رابطه در آموزش وپرورش نهاوند نیز بر اساس شیوه‌نامه دریافتی، کارگروه‌های هفت‌گانه از اوایل اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده و به جد پیگیر مسائل هستند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند ادامه داد: از مهمترین فعالیت‌های کارگروه‌های پروژه مهر می‌توان به ساماندهی نیروی انسانی، سازماندهی کلاس‌های درس، تعمیر و تجهیز فضا‌های آموزشی، ثبت‌نام دانش‌آموزان، توزیع کتب درسی و... اشاره کرد.

وی توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای را از دیگر اقدامات مهمی دانست که در راستای پروژه مهر انجام می‌پذیرد و گفت: بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم، پروسه‌ای است که از پایه هفتم آغاز می‌شود و در نهایت، بر اساس فرم‌های الف، ب. و ج. با هدایت مشاورین محترم و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های شهرستان انجام می‌پذیرد.

دارایی با اشاره به شعار محوری پروژه مهر ۱۴۰۰ با عنوان «مدرسه تحولی، کانون تربیتی محله» بیان داشت: در پروژه مهر امسال، اصول ۹ گانه‌ای را دنبال می‌کنیم که شامل ۹ مدرسه بدون برنامه عملیاتی، ۹ کلاس بدون معلم، ۹ معلم بدون کلاس، ۹ دانش‌آموز بدون مدرسه و معلم، ۹ مدرسه بدون نمازخانه، آزمایشگاه و کارگاه و ...، ۹ مدرسه بدون تجهیزات و امکانات بهداشتی، ۹ مدرسه بدون زیرساخت آموزش الکترونیکی، ۹ مدرسه بدون کمیته پیشگیری از بیماری کرونا و ۹ اداره بدون برنامه اجرایی سند تحول می‌شود.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و برای محدود کردن رفت و آمد‌های اولیا، ثبت‌نام از حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز شهرستان به صورت الکترونیکی و در سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir و بر اساس محدوده جغرافیایی انجام می‌شود.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند در پایان از راه‌اندازی یک آموزشگاه جدید شبانه روزی در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش پوشش تحصیلی و تسهیل رفت وآمد بخشی از دانش‌آموزان شهرستان، آموزشگاه شبانه روزی ولایت را راه‌اندازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار