خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

اجرای طرح «نذر آب» توسط جمعیت هلال‌احمر همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای طرح «نذر آب» همزمان با سراسر کشور توسط جمعیت هلال‌احمر همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۷۱
|
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

اجرای طرح «نذر آب» توسط جمعیت هلال‌احمر همداناحمد مطلبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه با توجه به بحران آب پیش‌رو ، طرح «نذر آب» توسط جمعیت هلال‌احمر کشور در شهرها و روستاهای جنوب شرقی کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: در اجرای این طرح استفاده از ظرفیت داوطلبان، خیرین، مؤسسات خیریه و عموم مردم مد نظر بوده و انتظار می‌رود مشارکت فعالی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای همزمان این طرح در شهرستان همدان عنوان کرد: مراحل اجرای این طرح شامل تأمین آب شرب، سالم‌سازی آب قابل شرب، بهسازی و احیای قنات‌هاو چاه‌ها، تهیه و نصب دستگاه و فیلترهای تصفیه آب مخازن و آب‌های سطحی و  ارتقاء سلامت عمومی شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی‌های محدود، بررسی و تأمین بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط ودر نهایت تهیه بسته‌های غذایی، معیشتی، بهداشتی خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با اشاره به لزوم همراهی آحاد مردم در این طرح ابراز داشت: از مردم شهرستان می‌خواهیم با اهدای کمک نقدی یا غیر نقدی خویش، در این امر خداپسندانه و انسان دوستانه مشارکت کنند.

وی با اعلام شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک ملی و کد دستوری#۷۲۴* برای دریافت نذورات نذرملی آب، گفت: افراد خیر می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به جمعیت هلال احمرشهرستان همدان مراجعه کنند.

مطلبی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان همدان ۵ هزار نفر داوطلب دارد، گفت: اعضای جوان و نجاتگر در برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان فعالیت دارند .

وی با بیان اینکه سن عضویت جوانان در جمعیت هلال احمر از ۱۵ تا ۳۵ سال است، مطرح کرد: جمعیت هلال احمر همدان ۵ هزار نفر عضو دارد که تا پایان سال سهمیه شهرستان همدان ۱۳ هزار نفر است که باید جذب و ثبت سامانه شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه طرح «شوق رویش» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان درحال اجرا است، از دانش آموزان و جوانان خواست تا با استفاده از لینک http://members.rcs.ir/signup عضو جمعیت هلال احمر شوند.

وی یادآور شد: دانش آموزان می‌توانند علاوه بر شرکت در کلاس‌های آموزشی کمک‌های اولیه، فعالیت‌های فرهنگی و بشر دوستانه داشته باشند و در پویش‌ها و همایش‌ها هم شرکت کنند.

مطلبی با اشاره به گسترش ویروس کرونا اظهار داشت: تنها راه مقابله با این ویروس پیگیری توسعه آموزش‌های همگانی است.

وی افزود: با توجه به سرایت این ویروس از فردی به فرد دیگر لازم است افراد ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از رعایت این پروتکل‌ها توسط دیگران هم مطمئن شوند تا امنیت و سلامتی در جامعه برقرار شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه هدف والای جمعیت هلال احمر ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها است، گفت: جمعیت هلال احمر در لبیک به مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات طرح حامیان سلامت را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح اعضای جوان این سازمان با نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های انتخاباتی ایفای نقش کردند، عنوان کرد: در این طرح حدود ۱۰۰ نفر از جوانان هلال احمر جمعیت هلال احمر شهرستان همدان به فرمانداری معرفی شدند.

مطلبی با تاکید بر اینکه در این طرح مروجان فرهنگ پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کردند، گفت: در این طرح فاصله اجتماعی و تب سنجی از مردم در حوزه‌های انتخاباتی مدنظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات