خبرهای داغ:
بیگی‌نژاد در گفتگو با بسیج عنوان کرد

دخالت دادستانی ملایر در عزل و نصب‌ها/طی سال‌های اخیر دادستانی ملایر روند خوبی را طی نکرده است

همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی چند سال اخیر دادستانی ملایر اصلاً روند خوبی را طی نکرده است و مشخصاً پیکانش را به سمت بچه‌های حزب اللهی و متدین گرفته است.
کد خبر: ۹۳۶۲۹۲۱
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

طی سال‌های اخیر دادستانی ملایر روند خوبی را طی نکرده است/دخالت دادستانی ملایر در عزل و نصب‌هادکتر هادی بیگی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به مطالب منتشره در فضای مجازی نسبت به عملکرد دادستان این شهرستان در موارد مختلف و انتقاداتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از مطالب مطرح شده دخالت دادستانی در انتصاب شهردار ملایر بود.

وی با بیان اینکه بنده نسبت به عملکرد آقای بابایی (شهردار ملایر) انتقادی ندارم، افزود: حتی بعد از اینکه شورای شهر تصمیم به استیضاح وی گرفت، بسیار پیگیری کردم تا در صورت امکان از نظرشان منصرف شوند اما شورای شهر گفتند نمی‌شود و می‌خواهیم ایشان را تغییر دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل موضوع، بنده حتی حاضر بودم در جمع شورا حاضر شوم و با تمام افراد شورا صحبت کنم که در جواب گفتند نظر ما تغییر نمی‌کند، بنابراین دیگر پیگیر نشدم که بعد از آن آقای دادستان زنگ می‌زند و به شورا می‌گوید که شما باید رأی خود را پس بگیرید و حتی دو نفر از اعضای شورا را می‌برند و به آنها تذکر می‌دهند که رأی خود را جهت اسیضاح شهردار پس بگیرند.

وی با بیان اینکه ۴ نفر با استیضاح شهردار موافق بودند که با انصراف این دو نفر قضیه استیضاح خود بخود منتفی شد، گفت: از انتقاداتی که در این زمینه مطرح بوده این است که چرا دادستانی که کارش برخورد با مجرمین است در عزل و نصب شهردار ورود می‌کند.

بیگی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه آمار دزدی، قتل و جرم و جنایت در ملایر نسبت به سال گذشته بیشتر شده چرا دادستان در این موضوع‌ها ورود نمی‌کند اما در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کند بنابراین صحبت ما در خصوص عملکرد شهرداری نیست بلکه در مورد عملکرد دادستانی است.

وی با بیان اینکه موضوع تنها عزل و نصب شهردار نیست، افزود: در ایام انتخابات نیز سه نفر از اعضای شورای شهر فعلی به دلایلی صلاحیتشان تأیید نشد که دادستان با اعضای هیئت نظارت ملایر تماس می‌گیرد و می‌گوید که درست بررسی کنید، من به عنوان مدعی العموم برخورد می‌کنم؛ هر چند نام کسی را در تماس تلفنی نمی‌برد اما در جلسه فرمانداری نیز به طور رسمی اعلام می‌کند که بنده به عنوان مدعی العموم برخورد می‌کنم .

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دادستان چنین جایگاهی ندارد و نمی تواند در این موضوع ورود کند چراکه مانند این است که دادستانی کل کشور در تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان وارد شود و نظر بدهد.

وی عنوان کرد: جمعی که در جلسه حضور داشتند، می‌گویند که صحبت دادستان در مورد رد صلاحیت سه نفر بوده است، هرچند دادستان نام نمی‌برد اما در آن جلسه یکی از افراد شورای شهر از این حرکت دادستان دفاع و آن را تحسین می‌کند که با توجه به آن مشخص می‌شود صحبت‌های دادستان در خصوص رد صلاحیت این سه نفر است.

بیگی‌نژاد با اشاره به اینکه سئوال اینجاست که چرا دادستان در این قضیه ورود کرده و چرا اعضای هیئت نظارت را تهدید می‌کند؟ بیان کرد: اخیراً نیز برای هیئت نظارت احضاریه رفته که به خاطر نشر اکاذیب در دادگاه حاضر شوند و پاسخ دهند؛ کجا چنین این اتفاق افتاده است؟!

وی افزود: از طرف دیگر نیز با توجه به گزارشات نهادهای امنیتی و ارتباطات مالی بین دادستانی و بعضی از مسئولین شهر یا شورای شهر مشخص شده که این حمایت به چه علت صورت گرفته است که این امر حرمت قوه قضاییه را زیر سئوال می‌برد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این موارد، قوه قضاییه در ملایر طی ماه‌ها و سال‌های گذشته به جای برخورد با عوامل ناامن کننده و قتل‌هایی که در شهرستان صورت می‌گیرد به دنبال احضار نیروهای مذهبی و برخورد با مسئول یک نهاد امنیتی و بازداشت نیروهای بسیجی است به طوری که در عید نوروز به خاطر نوشتن یک جمله یکی از بسیجیان بازداشت شد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر دادستانی ملایر اصلاً روند خوبی را طی نکرده است و مشخصاً پیکانش را به سمت بچه‌های حزب اللهی و متدین گرفته است، گفت: هر زمانی که در کشور بحرانی اتفاق می‌افتد همین بچه‌های مذهبی پای کار می‌آیند، در قضیه اغتشاشات ۹۶ همین بچه‌های انقلابی بودند که کمک کردند تا آرامش به شهر برگردد آن وقت همین افراد را بازداشت می‌کنند.

بیگی‌نژاد افزود: به دست قوه قضاییه در شهرستان ملایر بچه‌های انقلابی و بسیجی را ناامید و از انقلاب زده می‌کنند، و اینکه چه نیتی دارند معلوم نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات