نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تعطیلی‌ها نباید به افزایش آمار سفرها منجر شوند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر تعطیلی هایی که پیش رو داریم منجر به سفر شود، باز هم شرایط نگران کننده ای خواهیم داشت و در وهله اول باید تهران را تحت کنترل درآورد، به این معنا که سفرها از مبداء تهران کنترل شوند.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۴۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی گفت: در طول بیماری منحوس کرونا خدمات بسیار موثر و صادقانه ای توسط دستگاه های مختلف استان به مردم و افراد آسیب دیده ارایه شده که قابل تقدیر است و نیاز است این اقدامات در شرایط فعلی با قوت انجام شوند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: استان مرکزی نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری به طور نسبی دارد اما هفته جاری و هفته آینده با توجه به تعطیلی ها شرایط نگران کننده ای وجود دارد که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی که موجب تردد شود یک آسیبب سیار بزرگ است افزود: باید در تعطیلی های پیش رو از این اقدام جلوگیری شود تا مسافرت صورت نگیرد و نظارت ها باید با جدیت صورت گیرد چراکه اگر انجام نشود قطعا مشکل ساز و تهدید آفرین خواهد شد و لذا مدیریت و محدودیت جدی تردد یک امر حیاتی است.

امام جمعه اراک گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری یک اصل مهم است و دستگاه های متولی در کنار نیروی انتظامی باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشد.

دری نجف آبادی بیان کرد: نیروی انتظامی در خصوص مقابله با برخی از مراسمات خرافه ای همچون قمه زنی با جدیت برخورد کند و با توجه به دستورات اسلام و خصوصا شرایط کرونا نباید اجازه داد مراسمات قمه زنی در نقطه ای از استان و حتی کشور برگزار شود.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای مهم در عبور از شرایط فعلی و مدیریت بیماری خود مراقبتی است و اگر همه افراد به این مسئله اهتمام داشته باشند و به محض کوچکترین علامت خود را قرنطینه کنند قطعا شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود و البته نظارت بر قرنطینه یک امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: فراخوان عمومی برای هدایت نیروهای بسیج و طلاب در راستای کمک به کادر درمان و بهداشتی باید انجام شود و خوشبختانه در سطح استان جوانان و افراد زیادی برای خدمت و فداکاری به مردم حاضر هستند و لذا میتوان با آموزش های صحیح آنها را وارد میدان خدمت و نقش آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه کمک به کادر درمان و بهداشتی یک وظیفه و رسالت مهم است افزود: همه مردم و دستگاه ها باید به آن اهتمام داشته باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه اولویت مهم کشور مقابله و مدیریت بیماری کرونا است افزود: همه توان باید در این راستا بسیج شود و لذا انجام برخی ازکارهای غیر ضروری آسیب زا است و همه تمرکز باید بر روی مدیریت بیماری و کاهش آسیب های آن باشد.

وی با بیان اینکه مقام معطم رهبری اولویت اصلی کشور را به خوبی بیان کردند گفت: همه باید گوش به فرمان ایشان باشیم و در راستای تحقق فرمایشات ایشان حرکت و برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در انجام نهضت کمک مومنانه بسیار خوش درخشید و در این شرایط نیاز است همه ظرفیت ها پای کار بیاید و با مشارکت مردم، خیرین و دستگاه ها بار دیگر فرهنگ مومنانه در استان احیا شود تا بتوان بخشی از آسیب ها را کنترل و کاهش داد.

دری نجف آبادی بیان کرد: تعامل و هم افزایی بسیج و مساجد برای انجام کمک مومنانه و تدوین بانک جامع اطلاعاتی یک ضرورت است که باید در سراسر استان انجام شود.

وی گفت: دعا و توسل به اهل بیت(ع) رمز موفقیت ملت ایران از شرایط سخت در طول ۴۲ سال گذشته بوده و امروز در شرایط قرمزی کرونا و در آستانه عاشورای حسینی باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: همه باید همت و اراده راسخ برای مدیریت بیماری و پیک پنجم کرونا داشته باشیم و اگر کوتاهی در این خصوص انجام شود قطعا آسیب های جبران ناپدیر وارد خواهد شد و لذا هیج کس نباید برای کمک به مدیریت شرایط کوتاهی کند.

وی افزود: در سالجاری برگزاری مراسمات عزاداری با رعایت دستورالعمل ها بسیار قابل تقدیر است اما انتظار از جامعه مذهبی بیش از این اندازه است چراکه هیئت های مذهبی الگو هستند و باید برای اقشار مختلف الگو باشند و لذا انتظار میرود نسبت به دستورالعمل ها حساسیت ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه توجه به قانون و مصوبات ستاد کرونا یک اصل مهم و شرعی است که همه باید به آن مقید باشند گفت: با توجه به شرایط و ظرفیت های استان برنامه ریزی برای تهیه و توزیع یکصدهزار بسته کمک مومنانه تا پایان ماه صفر انجام شده و بسیج همه امکانات و ظرفیت ها برای تحقق این مسئله یک ضرورت است.

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار