خبرهای داغ:

جایگاه پنجم دانشگاه صنعتی شاهرود در ایران در رتبه بندی تایمز

شاهرود_بر اساس رتبه بندی تایمز، دانشگاه صنعتی شاهرود در میان برترین دانشگاه های مهندسی دنیا در رتبه جهانی ۶۰۱-۸۰۰ و جایگاه پنجم ایران قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۵۹
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رتبه‌بندي تايمز به عنوان يكي از مهمترين نظام‌هاي رتبه‌بندي بين‌المللي كه دانشگاه‌هاي جهان را رتبه‌ بندي مي‌كند در تازه‌ ترين بررسي خود بهترين دانشگاه‌هاي جهان و ايران را بر اساس موضوعات علمي در سال ۲۰۲۲ معرفي كرد و بر اساس اين رتبه‌بندي، دانشگاه صنعتي شاهرود به همراه ۹ دانشگاه دیگر از ایران در موضوع علوم مهندسي در رتبه ۸۰۰-۶۰۱جهان و جایگاه پنجم ایران قرار گرفتند.

شايان ذكر است كه موضوع علوم مهندسي شامل رشته هاي مهندسي برق و الكترونيك، مكانيك، هوا فضا، عمران و مهندسي شيمي مي باشد.

۴۱ دانشگاه ايراني در ميان ۱۱۸۸ دانشگاه برتر دنيا توانستند با كسب معيارها و شاخص‌هاي تعريف شده در رتبه‌بندي موضوعي علوم مهندسي در ميان دانشگاه‌هاي برتر جهان قرار گيرند.

در این رتبه بندی دو "دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه تبريز" با کسب رتبه ۲۰۱-۲۵۰ جایگاه اول را در بين ۴۱ دانشگاه كشورمان كسب كردند. اين رتبه‌بندي از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معيار كلي آموزش، پژوهش، استنادها، وجهه بين‌المللي و ارتباط با صنعت بهره گرفته است.

رتبه ‌بندي تايمز يكي از مشهورترين نظام هاي رتبه‌ بندي بين ‌المللي دانشگاه‌ها است كه نخستين بار در سال ۲۰۰۴ با همكاري "تايمز" و "كيو اس" تحت عنوان رتبه‌بندي "تايمز-كيو اس" و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همكاري موسسه "تامسون رويترز" منتشر شد.

در پايگاه رتبه‌بندي تايمز در سال‌هاي ۲۰۱۲ الي ۲۰۱۴ از ايران تنها يك دانشگاه حضور داشت. در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتي شريف و صنعتي اصفهان در اين رتبه‌بندي حضور يافته و در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه‌ها به ۸ مورد رسيد. در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ دانشگاه و در سال ۲۰۱۸ به ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتيب به ۲۹، ۴۰ و ۴۷ دانشگاه افزايش‌ يافته است.

اين مركز ادعا كرده است بر ارائه دقيق‌ترين رتبه‌بندي و ارزيابي ۱۳ شاخصه مهم از يك دانشگاه ايده‌آل تمركز دارد و ۳ پارامتر مهم شامل آموزش، تحقيق و پژوهش هريك با ۳۰ درصد تاثير و چشم‌انداز جهاني و درآمد صنعتي هر يك با ۵ درصد تاثير است و در قسمت آموزش مسائلي مانند ميزان شهرت، تعداد دانشجويان نسبت به اعضاي هيئت علمي، ميزان دانشجويان كارشناسي نسبت به دكترا، ميزان دانشجويان دكترا نسبت به اعضاي هيات علمي و سرمايه‌هاي سازمان بررسي مي‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار