خبرهای داغ:

بازرسی بازار کالا‌های اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شد/ بسیج دوباره به میدان می‌آید

شاهرود_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به تفویض اختیار بازرسی بازار کالا‌های اساسی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: گام‌های نخست برای واگذاری این اختیارات به جهاد کشاورزی شاهرود برداشته شد.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۴۸
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹

بازرسی بازار کالا‌های اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شد/ بسیج به میدان می‌آیدبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر حجی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در جلسه هماهنگی تفویض اختیارات بازرسی بازار کالا‌های اساسی به جهاد کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه، گام‌های نخست برای تفویض اختیار بازرسی بر بازار کالا‌های اساسی شاهرود به جهاد کشاورزی برداشته شده است.
او افزود: مقرر شد با عنایت به اختیارات تفویض شده به وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در شهرستان شاهرود صرفاً از طریق تیم نظارتی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان صورت گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ادامه داد: بر اساس دیگر مصوبه این جلسه مقرر شد در عین هماهنگی با سایر دستگاه‌های نظارتی شامل تیم بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود، اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط شاهرود، از هرگونه موازی‌کاری احتمالی در این حوزه خودداری شود.
حجی با اشاره به روند استفاده از ظرفیت بسیج برای نظارت هرچه بهتر بر بازار کالا‌های اساسی شاهرود تصریح کرد: در خصوص نحوه به‌کارگیری ناظران افتخاری معرفی‌شده از سوی بسیج نیز قرار است، ضمن بررسی همه ابعاد کار، مشکلات احتمالی در این زمینه احصا شود تا بدون هیچ‌گونه مشکلی زمینه حضور ناظران افتخاری در عرصه نظارت بر کالا‌های فراهم شود.
او گفت: همچنین بر اساس این مصوبه پس از مشخص شدن نحوه و روند حضور ناظران افتخاری در عرصه نظارت بر بازار کالا‌های اساسی، فهرست اسامی همه ناظرانی که دارای حکم و ابلاغ صادره از سوی مراجع قانونی می‌شوند؛ به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ارسال خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه ناظران در اجرای این طرح مهم نظارتی خبر داد و افزود: در این جلسه مصوب شد تا دوره‌های توجیهی و آموزشی برای کارشناسان جهاد کشاورزی شاهرود و نیرو‌های ناظر افتخاری بسیج این شهرستان در اسرع وقت برنامه‌ریزی و برگزار شود.
حجی عنوان کرد: بر اساس مصوبه این جلسه، اطلاعات پایه و مورد نیاز در خصوص همه اتحادیه‌های اصناف مرتبط با کالا‌های اساسی باید از سوی واحد‌های صنفی مرتبط، بنکداران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های تعاونی مصرف و دیگر واحد‌های مرتبط و برگیرنده جریان ورودی و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان تنظیم و به مدیریت جهاد کشاورزی شاهرود ارسال شود.
او بیان کرد: فراهم شدن امکان دسترسی به سامانه‌های مرتبط با بازار کالا‌های اساسی برای جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از دیگر مصوبات این جلسه هماهنگی بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که روند نظارت بر بازار کالا‌های اساسی بر اساس تجارب همکاران اعزامی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به مدیریت جهاد کشاورزی شاهرود با توجه به شرایط فعلی پیش رود و در اسرع وقت همه مسائل و مشکلات احتمالی در این مسیر احصا و برای پیگیری موضوع به مراجع ذی‌صلاح اعلام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار