خبرهای داغ:
استاندار همدان:

بانوان نقش بی‌بدیلی در تاریخ داشتند

همدان- استاندار همدان با بیان اینکه بانوان نقش بی‌بدیلی در تاریخ داشتند، گفت: امام راحل یک هویت جدیدی را در تاریخ جدید به زنان داد، یعنی آن هویتی که در ذات زنان بود، آن را معرفی و متبلور کرد.
کد خبر: ۹۴۰۳۰۳۵
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در همایش گفتمان فاطمی و مقاومت که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بانوان نقش بی‌بدیلی در تاریخ داشتند.

وی گفت: به دلیل کوته‌بینی و کوته‌فکری‌هایی که در طول تاریخ وجود داشته همواره دو نقش و دو چهره را از زنان نشان دادند یا زن محجوب و در خانه مانده و اینکه فقط باید کارهای منزل و بچه‌داری انجام دهد یا اینکه کارهای تبلیغاتی انجام دهد که منبعث از فرهنگ منحط غربی است.

استاندار همدان بیان کرد: امام(ره) خط بطلانی بر این دو نمونه و الگو کشید و الگوی دینی و اسلامی را به جهان معرفی کرد، الگویی که برگرفته از نقش بی‌بدیل الگوی زنان عالم حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) بود.

وی افزود: امام راحل یک هویت جدیدی را در تاریخ جدید به زنان داد، یعنی آن هویتی که در ذات زنان بود، آن را معرفی و متبلور کرد، اگر بانوان نبودند شاید پیروزی انقلاب اسلامی به این سرعت شکل نمی‌گرفت و این نسلی که انقلاب را به وجود آورد و بعد از آن در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند، این افراد پرورش یافته دامن همین بانوان بودند.

قاسمی‌فرزاد گفت: اگر ما امروز از سردار ملی خود و از اسطوره ملی خود یاد می‌کنیم این به واسطه دامن پاک مادر و شیرپاک مادر و لقمه حلال پدر است و اگر ما از شهید والامقام حبیب دلها، شهید همدانی تجلیل می‌کنیم به دلیل همین ویژگی‌ها است.

وی ابراز داشت: اگر ما امروز به وجود شهید همدانی و شهید سلگی افتخار می‌کنیم به واسطه آن نقشی است که زنان ما در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، اگر مادران و همسران نبودند شاید این حماسه‌ها شکل نمی گرفت.

استاندار همدان عنوان کرد: استکبار جهانی تصمیم گرفته بود که کار انقلاب ما را در دوران دفاع مقدس در جنگ با صدام حسین که در واقع نوک پیکان بود، اما عقبه او تمامی کفر بود، تکلیف انقلاب و کشور ما را یکسره کند اما این جوانان با تمام توان ایستادند و از ارزش‌ها دفاع کردند و جان و خون پاکشان را هدیه دادند تا ارزش‌های اسلامی، قرآنی و این تمامیت ارضی حفظ شود و تمام اینها به واسطه تربیت دامان پاک مادر و زنانی بود که آنها را تربیت کرده بودند.

وی با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم این فرهنگی که برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی بوده، فراموش شود، گفت: متاسفانه تبلیغات مسموم فرهنگ منحط غربی تأثیر می‌گذارد؛ آنچه که رهبر معظم انقلاب از دهه هفتاد به ما متذکر می‌شدند و خیلی‌ها بی‌توجه بودند، امروز آثار آن را می‌بینیم و متاسفانه کانون خانواده را مورد هجمه و هدف قرار داده است.

قاسمی‌فرزاد گفت: در کانون گرم خانواده است که امسال شهدای بزرگوار و هزاران شهید به خون خفته تربیت شدند و برای همیشه تاریخ، سند افتخار ملی ما در این عصر و زمان هستند.

وی با بیان اینکه نقش بانوان را در دوران دفاع مقدس فراموش نمی‌کنیم که علاوه بر پشتیبانی در پشت جبهه در خط مقدم نیز حضور داشتند، ابراز داشت: این صلابت و استحکام و این مقاومت در وجود آنها برگرفته از مکتب امام(ره) است.

استاندار همدان گفت: در دوران اسارت زنان ما، برادران تعصبی نسبت به آنها داشتند که مثال زدنی بود اینها سربلند و سرافراز بودند تا آخرین روزی که آزاد شدند این بانوان را تاریخ فراموش نمی‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات