خبرهای داغ:

طرح پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود حائز رتبه دوم ملی وزارت نیرو

شاهرود_طرح مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از سوی وزارت نیرو به عنوان طرح برگزیده کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۵۰۰
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

طرح پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود حائز رتبه دوم ملی وزارت نیروبه گزارش خبرگزاری بسیج، طرح مشترک این دانشگاه و شرکت آب و فاضلاب استان قزوین به عنوان طرح برگزیده کشوری حائز رتبه دوم ملی از سوی وزارت نیرو شناخته شد.
طرح پژوهشی «ارتقای سیستم‌های تصفیه فاضلاب به کمک هوادهی با میکرو- نانوحباب» که به طور مشترک توسط دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت آب و فاضلاب استان قزوین به اجرا در آمده است، از سال ۱۳۹۸ آغاز و در پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام رسید.
دکتر سید فضل اله ساغروانی از دانشکده مهندسی عمران مجری طرح و دکتر جلال الدین شایگان از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر بهناز دهرآزما از دانشکده مهندسی عمران و مهندس سهیل فرج­زاده­‌ها از شرکت آبفای قزوین همکاران این طرح پژوهشی هستند.
از نتایج ارزشمند این طرح فناورانه که با حمایت فنی و تامین مولد‌های میناب توسط شرکت نوفناوران میناب طوس از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان به اجرا درآمده است، کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق، کاهش بیش از ۳۰ درصدی زمان فرآیند تصفیه و کاهش قابل توجه سرمایه­ گذاری اولیه ساخت تصفیه­ خانه ­های فاضلاب است.
حذف تقریباً ۱۰۰ درصدی نیترات نیز از دیگر نتایج این طرح بوده که از منظر زیست محیطی قابل توجه بوده و باعث کاهش رهایش نیترات به محیط زیست می‌شود. نتیجه این طرح برای پرورش دهندگان آبزیان مناسب است، زیرا می‌توانند با بازیافت آب خروجی از استخر‌های پرورشی، صرفه­ جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب و هزینه‌های اجرایی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار