خبرهای داغ:
امام جمعه موقت ملایر:

امروز حافظان امنیت کشور روز به روز مقتدرتر می‌شوند/اختلافات را به فضای مجازی نکشانید

ملایر-امام جمعه موقت ملایر گفت: امروز حافظان امنیت کشور روز به روز مقتدرتر می‌شوند چراکه زمانی ما نخ بخیه را وارد می‌کردیم اما امروز به جایی رسیدیم که سپاه پاسداران موشک قاره‌پیما تولید می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۶۴۶۱
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
امروز حافظان امنیت کشور روز به روز مقتدرتر می‌شوند/اختلافات را به فضای مجازی نکشانید

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احسان ترکاشوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملایر پس از توصیه به تقوای الهی، اظهار داشت: طبق فرموده رسول خدا(ص)، هنگام برگزاری نماز جمعه، فرشتگان خدا در ابتدای مصلی می‌ایستند و نام هر کس را که وارد مصلی می‌شود، می‌نویسند تا گناهانش بخشیده شود.

وی با اشاره به اقسام مختلف جهاد، گفت: جهاد اکبر همان مبارزه با نفس اماره است و ماه رجب فرصت مناسبی برای انجام این جهاد است.

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه در جهاد کبیر یا سیاسی باید مراقب باشیم که دشمنان نکات مثبت را تحریف نکنند، افزود: جهاد عظیم خدمت‌رسانی به برادر مسلمان و جهاد افضل یا جهاد اجتماعی همان عدالت اجتماعی و امنیت بخشی به جامعه است.

وی با اشاره به جهاد خانواده، مطرح کرد: هیچ بنایی نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج نیست و تلاش یک مرد برای به دست آوردن لقمه حلال برای خانواده خود و یا مدیریت خانه توسط زن، جهاد در راه خدا است.

ترکاشوند جهاد اعظم را جهاد تمدن‌سازی و زمینه‌سازی برای فرج حضرت مهدی( عج) دانست و گفت: عنصر زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، موضوع‌شناسی و مخاطب‌شناسی چهار عنصر مهم جهاد تبیین است.

وی با تاکید بر ضرورت تشویق جوانان به ازدواج و سپس افزایش جمعیت، ادامه داد: امروز حافظان امنیت کشور روز به روز مقتدرتر می‌شوند چراکه زمانی ما نخ بخیه را وارد می‌کردیم اما امروز به جایی رسیدیم که سپاه پاسداران موشک قاره‌پیما تولید می‌کند.

امام جمعه موقت ملایر تصریح کرد: رسیدگی و کمک به محرومان در حوزه کمک‌های معیشتی و بیمارستان‌ها از جمله خدمات نیروهای مردمی و بسیج در دوران بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب ما زنده و زاینده است، گفت: اگر در حوزه تقویت دانشمندان هسته‌ای و انرژی هسته‌ای نکوشیم، ۱۵ سال دیگر قابل جبران نیست.

ترکاشوند ادامه داد: مادامی که تمام ارکان پیشنهادی جمهوری اسلامی در مذاکرات وین به توافق نرسد، هیچ توافقی انجام نخواهد شد و باید پس از برداشته شدن همه تحریم‌ها، راستی آزمایی صورت بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: در این جشنواره فیلم‌های خوبی تولید می‌شود اما در خلال آن، به مکانی برای عرضه مد و لباس تبدیل شده است.

امام جمعه موقت ملایر ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی سرهنگ سید جواد حسینی فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر و تبریک ارتقا مسئولیت وی در استان، افزود: طبق فرموده امام علی (ع)، ابزار ریاست این است که سعه صدر و سینه گشاده داشته باشیم و انتقادپذیر و خویشتن‌دار باشیم.

وی با بیان اینکه دوره مسئولیت کوتاه است، خطاب به مسئولان گفت: در جایی که می‌توان اختلافات را در کنار یکدیگر حل کرد، آن را به کوچه و خیابان و فضای مجازی نکشانید چراکه مردم خود مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری دارند.

ترکاشوند ادامه داد: مر قانون باید رعایت شود اما در همان قانون آمده است اگر کسی خدماتی داشت، مستلزم تخفیفات قانونی است که باید دقت شود.

وی عنوان کرد: بسیجیان در دوران شیوع بیماری کرونا و غائله سال ۹۶، کمک بسیاری به مردم و مسئولان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات