خبرهای داغ:
ربیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز گلستان:

هیات صلح بسیج حقوقدانان و امورایثارگران گلستان آغاز به کار کرد

ربیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: هیات صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران این استان امروز سه شنبه در شهرستان گرگان آغاز کرد.
کد خبر: ۹۴۲۶۷۳۲
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

هیات صلح بسیج حقوقدانان و امورایثارگران گلستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، یوسف مومنی در مراسم آغاز به کار هیات صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران ، گفت: اعضای هیات های صلح و صلح یاران که از خود مردم و متنفذین هستند، پیش از طرح پرونده در محاکم برای حل و فصل خصومت ورود می کنند.
وی افزود: هر کجا که امور مردم به دست خودشان سپرده شد، شاهد کاهش ورود پرونده ها به محاکم، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات بوده ایم.
مومنی با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف گرگان، تصریح کرد: سال قبل ۳۷ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف این شهرستان وارد شد که با تلاش های اعضا و کارکنان، صلح یاران و هیات های صلح، نیمی از این پرونده ها با گذشت و  بخشش طرفین پرونده ها مختومه شد.
رییس شورای حل اختلاف مرکز گلستان تاکید کرد: امروز تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان مردم ضروری است و به همین جهت ستاد ملی صبر گلستان سعی دارد با همکاری بسیج حقوقدانان، با تشکیل هیات صلح بسیج حقوقدانان و تلفیق دانش حقوقی، تفکر بسیجی و تجربه، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در میان مردم ارتقا و توسعه بخشد.
وی در ادامه توسعه فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت خود مردم در حل اختلافات را از جمله اهداف این هیات ها و صلح یاران برشمرد.
 در پایان این مراسم، احکام صلح یاران بسیجی حقوقدان استان به آنان اهدا شد.

 براساس گزارش دادگستری گلستان تاکنون در این استان ۱۳ هیات صلح فعال و خدمات به جامعه هدف ارایه می دهند.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار