خبرهای داغ:
وزیر صنعت معدن و تجارت:

کمتر از ۱۰ هزار خودرو ناقص در کشور/ایجاد ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه در دستور کار

شاهرود_ وزیر صمت از کاهش خودرو‌های ناقص از ۱۷۰ هزار به کمتر از ۱۰ هزار خودرو خبر داد و گفت: ایجاد ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه در دستور کار است.
کد خبر: ۹۴۵۲۱۲۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

کمتر از ۱۰ هزار خودرو ناقص در کشور/ایجاد ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه در دستور کاربه گزارش خبرنگار بسیج، سید رضا فاطمی امین در بیست و هشتمین یادواره شهدای معادن زغالسنگ البرز شرقی شاهرود که بصورت ویدیو کنفرانس حضور یافت در سخنانی با اشاره به اینکه پدر خانم بنده شهید علی اکبر رئیسی کارگر این شرکت بوده است، به ۲ کارکرد مهم برگزاری یادواره شهدا توجه داد و افزود: یادواره شهدا ما را از روزمرگی خارج می‌کند و تذکراتی برای ماست و یادآوری می‌کند که ما غفلت نکنیم و مسیر درست را طی کنیم.
او گفت: دومین کارکرد یادواره شهدا، بررسی دوباره اهداف است که ببینیم شهدا در کدام مسیر قرار گرفتند که ما باید بپیماییم و راه شهدا را فراموش نکنیم و در مسیر باشیم و در گام دوم انقلاب و در راستای تمدن نوین اسلامی نقش داشته باشیم.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به مشکلات در صنعت، تجارت خارجی و بانک، اظهار کرد: دولت سیزدهم وارد گذشته‌ها نشده است که کسری بودجه داشتیم و ذخایر غذایی کم شده بود که الحمدالله مشکلات برطرف شده و کار‌های بسیاری در مدت یکسال انجام شد که شاید الان قابل بروز و ظهور نباشد.
او ادامه داد: در گذشته سرمایه گذاری در احداث نیروگاه نداشتیم و خاموشی‌های بیش از حد بود که در یکسال اخیر دو کار همزمان انجام شده که افزایش ظرفیت نیروگاه و ایجاد دوازده هزار مگاوات نیروگاه که دیدیم خاموش‌ها در بخش خانگی و در صنعت بسیار کم شد.
فاطمی امین با اشاره به نبود شناسه ذخایر معدنی در کشور، گفت: این سبب عقب ماندگی در اکتشافات شده و کار شناسایی ذخایر معدنی از سال گذشته آغاز شده و طی سه سال انجام خواهد شد.
او با اشاره به اینکه هر چند الان وضعیت معیشت و اقتصادی کم و کاست داریم، اما کار‌های بزرگی در حال انجام است، تصریح کرد: در اکتشاف معادن کار گسترده‌ای انجام شده، اما شاید برای مردم قابل فهم نباشد که چه تاثیری در زندگی مردم دارد، اما می‌تواند در پیشرفت کشور موثر باشد.
وزیر صنعت معدن و تجارت به ۱۷۰ هزار خودرو ناقص در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این خودرو‌ها الان به کمتر از ۱۰ هزار خودرو رسیده و در ۱۸ کشور مراکز تجاری ایجاد کردیم در یکسال گذشته و این‌ها زیرساخت هستند که در گسترش روابط اقتصادی موثر است.
او با اشاره به تلاش نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی برای تحقق اشتغال زایی و پروژه‌هایی مختلف، گفت: تلاش داریم عقب ماندگی‌های اقتصادی مرتفع شود و در کلان کشور هم تلاش داریم جلوه‌هایی از دستاورد‌های را مشاهده و مردم لمس کنند که خالصانه و با روحیه جهادی در این مسیر تلاش می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار