خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بندرترکمن:

شروع جاذبه‌ مغناطیس حسینی، در روز اربعین است/درس بزرگ اربعین زنده نگهداشتن یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است

سرهنگ سید محمود حسینی گفت: شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است؛ کسانی که معرفت به اهل‌بیت دارند و عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است از این روز شروع شده است
کد خبر: ۹۴۵۷۱۰۵
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

سرهنگ دوم پاسدار سید محمود حسینی، فرمانده سپاه شهرستان بندرترکمن در مصاحبه با خبرگزاری بسیج به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت:
اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه‌گذاری گردید.

اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی، در حوادث گوناگون به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسلهای بعد، از دستاورد شهادت استفاده‌ی زیادی نخواهند برد؛ به همان اندازه که مجاهدت حسین‌بن‌علی(ع) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم، با موانع برخورد داشت و سخت بود، به همان اندازه نیز مجاهدت زینب (س) و مجاهدت امام سجّاد(ع) و بقیه‌ی بزرگواران، دشوار بود.
درس بزرگ اربعین این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.

شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است؛ جابربن‌عبداللَّه را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل‌بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است، این از آن روز شروع شد.

یکی از مصادیق قوّت امروز دنیای اسلام، راه‌پیمایی اربعین است؛ راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است که این ‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قلّه و اوج افتخار، فداکاری و شهادت که همه‌ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند.

منطق حسین‌بن‌علی‌ (ع)، منطق دفاع از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است؛ امروز دنیا به این منطق نیازمند است؛ امروز دنیا شاهد حاکمیّت کفر و استکبار و حاکمیّت فساد است، دنیا شاهد حاکمیّت ظلم است؛ این پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر میکند و به فضل الهی و به حول و قوّه‌ی الهی و به توفیق الهی، این حرکت بایستی روزبه‌‌روز تقویت بشود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها