خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان:

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان برگزار می‌شود

همدان-مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان در ۲۶ آبان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۸۱۳۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حمید شیرازیانی در بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بهار اظهار کرد: مدارس پایگاه نسل‌های آینده است و پیشرفت و تداوم و موفقیت هر جامعه‌ای از مدرسه آغاز می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه دولت اعتبارات خاصی برای فضاهای آموزشی سالیانه در سطح کشور موارد خاصی برای ساخت و ساز مدارس پیش بینی می‌کند به علت تراکم دانش‌آموزی و یا وجود مدارس تخریبی در سطح کشور نیازها تامین نمی‌شود و برای رفع نیاز استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز ضروری است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در سطح استان بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه دایر است که حدود ۱۵ درصد از این مدارس تخریبی و ۳۰ درصد نیز قابلیت مقاوم‌سازی را دارند و ۵۵ درصد نیز جزو مدارس مستحکم با استانداردها و ضوابط فنی هستند.

وی ادامه داد: با وجود تامین اعتبار از منابع دولتی در راستای ساخت و ساز مدارس دربند از نقاط استان به دلیل تراکم دانش آموزی ساخت مدارس ویژه تلقی می‌شود که جامعه خیرین مدرسه ساز در این راستا نقش آفرینی به سزایی دارند..

شیرازیانی از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان در ۲۶ آبان خبر داد و گفت: این همایش ۲۶ آبان در سالن استانداری با حضور ۴۵۰ نفر از خیرین برگزار خواهد شد و اسفند ماه امسال نیز جشنواره‌ متمکنین، متنفذین و معتمدین با حضور چهره‌های فرهنگی، اقتصادی و هنری همدان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود تا ما بتوانیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

وی بیان کرد: استان همدان حدود ۹۰۰ خیر حقیقی و حقوقی دارد که از این شمار ۲۴۶ نفر از خیرین صرفا در ساخت و ساز مدارس و الباقی در اهدای زمین، پول نقد و تجهیزات کمک کردند و مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۴۸ کلاس با زیربنای ۲۵۶ هزار متر مربع در سطح استان همدان توسط خیرین ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان به رویکرد دولت در مدرسه‌سازی پرداخت و گفت: در صورت اجرای پروژه مدرسه‌سازی در شهرها با ۵۰ درصد آورده خیری و در روستاها با ۳۰ درصد آورده خیری، مابقی از منابع دولتی تکمیل خواهد شد و با کمک خیرین می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات