خبرهای داغ:

شرکت فولاد شاهرود رو به پیشرفت/مهندسی معکوس در راستای صرفه جویی ارزی

شاهرود_ مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود گفت: تعمیر و نگهداری قطعات شرکت توسط مهندسین شرکت انجام و تمام ظرفیت‌های فکری و تخصصی کارکنان استفاده و تعمیرات موتور دیزل و سایر مشکلات فنی رفع می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۷۱۵۹
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

شرکت فولاد شاهرود رو به پیشرفت/مهندسی معکوس در راستای صرفه جویی ارزیسید محمد میرحسنی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به فعالیت‌های شرکت فولاد شاهرود، اظهار کرد: سود سهام سال ۱۴۰۰ شرکت ۳۴/۴ درصد پرداخت شده که به ازای هر ۱۰۰ تومان ۳۴ هزار تومان سود پرداخته شده و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته سود به سهامداران پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود با بیان اینکه تاکنون هشت میلیارد تومان سود از طریق بورس پرداخت شده است، افزود: ۱۲۶۰ سهامدار خُرد داریم که که ۱۰ درصد سهادمداران هستند و بقیه سهامداران شرکت غدیر با ۵۲ درصد و شرکت چادرملو با ۳۵ درصد و چند شرکت کوچک هستند.
او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ بالای یک میلیون دلار صادر داشتیم، گفت: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل موانعی که بانک مرکزی ایجاد کرد نتوانستیم صادر کنیم و شرایط بازار داخلی هم خوب بوده و دنبال صادرات نرفتیم.
میرحسنی با اشاره به مزایای این کارخانه، خاطر نشان کرد: این شرکت با توجه به استاندارد ملی ایران نزدیک مراکز مصرف میلگرد در استان‌های مازندران و گلستان است و همچنین کارخانه سبزوار تامین کننده مواد اولیه است و برای فروش محصول مشکلی نداریم و سریع تحویل می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود با تاکید بر دارا بودن آزمایشگاه تخصصی سنجش میلگرد و رعایت استاندارد‌ها در این شرکت، تصریح کرد: در بحث زیست محیطی استاندارد‌ها رعایت و حتی پودر‌های از تولید این شرکت ایجاد می‌شود که خریدار دارد و به فروش می‌رسد و برای ما صرفه اقتصادی دارد تا در این راستا حرکت کنیم.
او به حمایت‌های فرهنگی و ورزشی شرکت به اداره ورزش و جوانان و نهاد‌های حمایتی نیز اشاره کرد و با تاکید بر حمایت از کارکنان در عرصه‌های مختلف گفت: ایجاد بیمه تکمیلی داخلی و عقد قرارداد با مسوسسات درمانی در راستای رفاه کارکنان انجام شده و تاکنون حادثه خاصی در شرکت نداشتیم.
میرحسنی با اشاره به اشتغال ۳۵۰ نفر مستقیم در سه شیفت کاری در این شرکت، افزود: نکات ایمنی در این شرکت کاملاً رعایت و امکانات ایمنی از جمله کفش و کلاه و لباس ضد حریق تهیه و در اختیار کارکنان قرار گرفته است.
او ادامه داد: ۱۴۴ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر خود مالک با همکاری شرکت غدیر برای کارکنان در شهرک فدک در حال ساخت است که ۱۲ واحد تحویل شده و تا عید نوروز نیز ۹۰ واحد را تحویل می‌دهیم.
شرکت فولاد شاهرود رو به پیشرفت/مهندسی معکوس در راستای صرفه جویی ارزیمدیرعامل شرکت فولاد شاهرود با تاکید بر همکاری مسئولین شهرستانی و استانی در راستای کمک به این شرکت، اضافه کرد:، اما در زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی همتی برای حل مشکلات وجود ندارد و قوانین دست و پاگیر اداری در این راستا مشکلاتی ایجاد می‌کنند.
او با تقدیر از مدیرعامل اسبق شرکت زغال سنگ البرز شرقی شاهرود مهندس نوریان در راستای تلاش در جهت ایجاد این شرکت در شاهرود و اشتغال آفرینی، به تعامل و همکاری با شرکت ذوب آهن شاهرود اشاره کرد و گفت: از شرکت ذوب آهن شاهرود شمش می‌خریم و تعامل و همکاری با این شرکت داریم و مزیت برای ماست و حمایت می‌کنیم.
او با بیان اینکه ۱۵۵۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شرکت در حال حاضر است، وافزود: کل سرمایه شرکت ۲۷۰ میلیارد تومان است و تلاش داریم با ایجاد دو طرح هزار میلیارد تومان به سرمایه شرکت اضافه کنیم که تولید میلگرد کلاف که مصرف صنعتی دارد و تولید آهن اسفنجی برای تکمیل زنجیره تولید شرکت و پایداری شرکت فولاد شاهرود انجام خواهد شد.
میرحسنی با اشاره به مهندسی معکوس در این شرکت، اظهار کرد: تعمیر و نگهداری قطعات شرکت توسط مهندسین شرکت انجام و تمام ظرفیت‌های فکری و تخصصی کارکنان در شرکت استفاده می‌شود و تعمیرات موتور دیزل و سایر مشکلات فنی توسط خودمان رفع می‌شود.
او با تاکید بر افزایش سرمایه شرکت برای باز شدن نماد بورس و استفاده از منافع آن، خواستار خویشتن داری سهامداران برای این مهم در دو ماه آینده شد.
در این حاشیه این گفتگو که اعضای انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران مهر و بسیج رسانه شاهرود حضور داشتند، اعضا از مراحل مختلف این شرکت بازدید علمی و بر حمایت از این شرکت های تولید و اشتغال آفرین تاکید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها