خبرهای داغ:
یادداشت/

فرماندهی که اقتدار علوی و صلابت معنوی را عملی کرد

همدان- حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع تیپ و لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس دنیای خاطره را در یاد رزمندگان کشور به جا گذاشته است.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۰۸
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع تیپ و لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس دنیای خاطره را در یاد رزمندگان کشور به جا گذاشته است.

او کسی بود که در دوران پر افتخار دفاع مقدس برای همه ایثارگران خاطرات خوشی در شجاعت و صلابت بجا گذاشت. صمیمیت و احساس برادری در کلام بازماندگان دفاع مقدس از حاج قاسم در کلام افرادی که با حاج قاسم کار کرده‌اند موج می‌زند و او را فرمانده دلها معرفی می‌کنند.

یک نمونه از ایثار و شجاعت آن مرد قد بلند آرام با موهای جو گندمی را که لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته بود و به گفته کارشناسان نظامی دنیا به خصوص مسئولین کاخ سفید خاورمیانه روی انگشت او می‌چرخید، و از نزدیک شاهد بودم برایتان روایت می‌کنم، «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل».

رمضان سال ۱۳۶۱ بود، فرماندهان عزیز نظامی عملیاتی را علیه نیروهای متجاوز طراحی کرده بودند و چون در ماه مبارک رمضان بود نام او را عملیات رمضان گذاشتند، در این عملیات که در تیر ماه سال ۶۱ در منطقه عمومی شلمچه با رمز مبارک «یا مهدی (عج)» همزمان با شب‌های قدر آغاز شده و رزمندگان عزیز حماسه‌های عاشورایی زیادی از خود بجا گذاشتند.

با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان و کمبود امکانات نظامی نیروهای خودی جانانه مقاومت کردند. در روز سوم یا چهارم عملیات بود که ارتش متجاوز عراق با بکارگیری تمام توان زرهی، هوایی و استفاده از نیروهای گارد ریاست جمهوری خود در مقابل پاسگاه زید عراق اقدام به پاتک کرد. از هوا و زمین همه منطقه‌ای را که در اختیار نیروهای ایرانی بود زیر آتش گرفت. وقتی تعداد زیادی از نیروهای تیپ ثارالله (گردان‌های فتح، نصر و خندق از همدان مامور به تیپ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم) مجروح و به شهادت رسیدند و عرصه نبرد بر نیروهای ما بیش از حد تنگ شد.

یکی از نیروها با صدای بلند داد زد چرا برتری آتش با دشمن است و خبری از نیروهای کمکی برای پشتیبانی نیست. مسئولین و فرماندهان ما کجا هستند؟ چرا فکر اساسی برای برون رفت از این صحنه سخت برای ما نمی‌کنند؟ ناگهان یکی دیگر از نیروها که حاج قاسم را می‌شناخت، فریاد زد عزیزان ناراحت و نگران نباشید اگر به سمت چپ خاکریزهای مثلثی شکل نگاه کنید جلوتر از نیروها همان فرد قد بلند که چفیه دورسرش  پیچیده و در لجمن (لبه جلوی منطقه نبرد) مشغول فرماندهی عملیات است، او برادر قاسم سلیمانی فرمانده تیپ هست.

وقتی جامانده های شهدا از گردان‌ها متوجه حضور فرمانده تیپ جلوتر از خود شدند با فریاد الله اکبر باعث بالا رفتن روحیه نیروها شدند و با همان روحیه موفق شدند یکی از سخت‌ترین پاتک‌های ارتش تا دندان مسلح عراق را شکست و زمین‌گیر کنند.

آری حاج قاسم فردی بود که مانند اکثر فرماندهان دفاع مقدس بر دلها فرماندهی می‌کرد و همیشه جلوتر از نیروهای خود حرکت می‌کرد .

و اما طلوع جمعه 13 دی ماه سال ۱۳۹۸ وقتی همه ما خواب بودیم او بیدار و برای امنیت جهان اسلام در تلاش بود؛ ناگهان خبر شهادت مالک اشتر ایران اسلامی، فرمانده محور مقاومت و علمدار جبهه اسلام توسط آمریکای جنایتکار یک کشور را عزادار و مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام برایش گریستند و آنها کسانی بودند که دل‌هایشان از مردانگی سردار مردمی و با صلابت فتح شده بود .

اما افرادی که از نزدیک با سردار شهید کار کرده بودند (رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم) غم انگیزتر شدند. چرا که حاج قاسم عزیز شهید زنده‌ای بود که لحظه لحظه عمرش را در کنار سربازان و مجاهدان در میدان مبارزه با اشرار و شیاطین عالم گذراند .

این سردار دلها لطافت و صلابت و اقتدار علوی را در همه میدان‌های مبارزه توانست عملی کند .

یادش گرامی

در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ تعداد ۳۰ نفر از رزمندگان ملایری به شهادت رسیدند.

یادداشت از محمد فتحی جا مانده از گردان فتح  عملیات رمضان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار