خبرهای داغ:
امام جمعه گنبد:

عنوان مدافع حرم برگرفته از کلام اباعبدالله است/خلوص شهدا آنها را زبانزد کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی گفت: اما حضرت تعبیری دارند که أَمَا مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله . مفهوم این است که اگر ماشهید مدافع حرم و رزمنده تقدیم می کنیم اجابت درخواست ابا عبدالله الحسین است.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۱۴
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

عنوان مدافع حرم برگرفته از کلام اباعبدالله است/خلوص شهدا آنها را زبانزد کرده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان ، حجت الاسلام والمسلمین ترابی در یادواره خانگی شهید مدافع حرم مهدی شکوری گفت : حضور در منزل شهداء توفیقی است که والدین ، فرزندان و دوستان شهید می توانند رسالت و معنویت او را منتقل کنند.
وی افزود : عنوان مدافع حرم برگرفته از کلام امام حسین علیه السلام است. حضرت اباعبدالله در پایانی ترین بیاناتشان قبل از مناجاتشان در گودال قتلگاه سه جمله و هل من ناصر فرمودند. اول هل من ناصر ینصرنی ، هل من معین یعیننی. فرق ناصر و معین این است که اگر فعل در راستای آن دفاع همراهی و اضافه کردن باشد می شود ناصر ولی معین آن باری است که بعد آن و حتی الان باید به دوش کشید . امام حسین با بیان هل من معین طلب کرد که شمشیر و پرچم وشعار بعد ایشان رها نشود.
امام جمعه گنبد تصریح کرد : اما حضرت تعبیری دارند که أَمَا مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله . مفهوم این است که اگر ماشهید مدافع حرم و رزمنده تقدیم می کنیم اجابت درخواست ابا عبدالله الحسین است . پس  امام حسین علیه السلام طبق آن درخواست در کربلا ناصر ، معین و ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ یعنی مدافع حرم اهل بیت می خواهد.
وی عنوان کرد : خلوص شهدای مدافع حرم آنها را زبانزد می کند چون علاوه بر اجر مجاهد اجر مهاجر هم می برند و اعزامها جدای دفاع از مرز حرم اهل بیت ایران اسلامی  خالص دفاع از حضرت زینب سلام الله علیها و رقیه خاتون است.لذا مدافعان حرم باهدف اصلی دفاع از اسلام ناب محمدی در کنار خاک ایران اسلامی و کشور را حفظ کردند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار