خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

جوانان ظرفیت‌های خود را پیدا و تقویت کنند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به جوانان گفت: امروز زمان آن است که ظرفیت‌های خود را پیدا کنید و در مسیر تقویت آن قدم بردارید.
کد خبر: ۹۴۹۶۹۳۸
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در جشنواره جوان برتر ایران زمین و تجلیل از جوانان برتر استان همدان، با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های جوانان داشتن نشاط و امید است، اظهار کرد: نشاط، امید به آینده، تحول خواهی و اندیشه ایجاد تغییر در جامعه است که جوان را به عنوان یک شخصیت برجسته معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر این انگیزه‌ها را از فردی بگیریم، دیگر عدد سن مهم نیست، گفت: کسی که این انگیزه‌ها را در وجود خود احساس کند، هیچ چیز نمی‌تواند جلوی او را بگیرد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه جوان می‌تواند تمام موانع را پشت سر بگذارد، یادآور شد: جوان می‌داند که همانند یک دونده، با رد کردن موانع و با اتکا به توان خود، موفق خواهد شد، البته در کنار این نشاط، مسئولان باید از جوانان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان جوانان موفق و برجسته بسیاری داریم، گفت: جوانان باید بدانند که در میدان مسابقه از موانع نترسند و فراموش نکنند که کسی به جز خود آنها این موانع را بر نخواهد داشت.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه جوان نباید متأثر از تفکرات دیگران باشد، اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های جوان این است که اهل اندیشه است بنابراین امروز که در فضای مجازی غالب موضوعات، مفاهیم منفی است باید بسیار مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی به دنبال آن هستند که جوان ما را تضعیف کنند، گفت: اگر روزی از فضای مجازی متأثر شدیم، باید بدانیم که کسی جز خودمان ضرر نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به جوانان حاضر در جلسه، یادآور شد: امروز زمان آن است که ظرفیت‌های خود را پیدا کنید و در مسیر تقویت آن قدم بردارید.

وی تصریح کرد: اجازه ندهید ذهن شما در اسارت دیگران قرار بگیرد، چرا که ذهن اسیر فقط به موانع فکر می‌کند، اما جوان موفق برای برطرف کردن همان موانع می‌اندیشد و تلاش می‌کند.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه سازمان ورزش به معنای واقعی کلمه برای جوانان برنامه ریزی داشته باشد و قدر جوانان را بداند، گفت: سرمایه اصلی کشور، نفت و معدن نیست، بلکه دختران و پسران ما گوهرهایی هستند که می‌توانند ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنند.

وی همچنین به ماجرای مسمومیت در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم فرزندان ما از شر دشمنان در امان باشند، این یک حرکت ناجوان‌مردانه و محکوم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: انسان باید ناجوانمرد و بی غیرت باشد که به دختران نوجوان آسیب بزند، این کار خلاف وجدان انسانی است و هدف آنها چیزی جز آسیب رساندن به حوانان ما نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات