خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بندر ترکمن:

شروع ماه مبارک رمضان، عید بزرگی برای مسلمانان است/این ماه یک فرصت الهی است

سرهنگ پاسدار سیدمحمود حسینی گفت: ماه رمضان یک فرصت الهی است، که در اختیار ما قرار داده شده؛ استفاده کنید از این ماه مبارک، از این فرصت بسیار بزرگ؛ دل‌ها را به خدا نزدیک کنید.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۱۹
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

شروع ماه مبارک رمضان، عید بزرگی برای مسلمانان است/این ماه یک فرصت الهی است

سرهنگ پاسدار سیدمحمود حسینی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرترکمن در مصاحبه با خبرگزاری بسیج ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز ۱۴۰۲ که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا به سال " مهار تورم ، رشد تولید "مزین شده است گفت: همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن کریم و تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا آدمی گام به مهمانی خداوند گذاشته و به عبادت معبود خویش بپردازد.
وی افزود: شروع ماه مبارک رمضان، در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است و جا دارد که مؤمنین، ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده‌ی هرچه بیشتر از این ماه توصیه کنند. چون ماه ضیافت الهی است، در این ماه فقط مؤمنین و کسانی که اهل ورود در این ضیافتند، بر سر سفره‌ی پروردگار منان و کریم می‌نشینند. این، غیر از سفره‌ی عام کرم الهی است که همه‌ی انسان‌ها، بلکه همه‌ی موجودات عالم از آن بهره‌مندند؛ این، سفره‌ی خواص و ضیافت خاصان پروردگار است.
حسینی بیان داشت: این‌که میگویند ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است و سفره‌ی ضیافت الهی پهن است، محتویات این سفره چه چیزهایی است؟ محتویات این سفره که من و شما باید از آن استفاده کنیم، یکی اش روزه است؛ یکی اش فضیلت قرآن است. قرآن را گذاشتند در این سفره‌ی با فضیلتِ زیاد، بیش از ایام دیگر؛ و به ما گفتند که تلاوت قرآن کنید اینها همان مائده‌هایی است که سر این سفره گذاشته شده است.
فرمانده سپاه بندر ترکمن اظهار داشت: در ماه رمضان در حد توان خودمان باید مراقبت کنیم، رفتار خودمان را تصحیح کنیم؛ فکرمان را، قولمان را، عملمان را تصحیح کنیم؛ بگردیم اشکالاتش را پیدا کنیم، آن اشکالات را برطرف کنیم. این تصحیح باید در جهت تقوا باشد.
وی تصریح کرد: ماه رمضان یک فرصت الهی است، که در اختیار ما قرار داده شده؛ استفاده کنید از این ماه مبارک، از این فرصت بسیار بزرگ؛ دل‌ها را به خدا نزدیک کنید، آشنا کنید؛ با استغفار، دل‌ها و جانها را پاکیزه کنید؛ خواسته‌هایتان را با خدای متعال مطرح کنید.
حسینی خاطرنشان کرد: سعی کنیم از این فضای معنویّت و صفا که در ماه رمضان در سطح جامعه عمومیّت دارد، برای ارتباطات صحیح و معنوی میان خودمان و دیگران استفاده کنیم و تصمیم‌های درست بگیریم، اقدام‌های درست بکنیم؛ خوشبینی را، اعتماد را، ایجاد محبّت را، خیرخواهی نسبت به یکدیگر را در ارتباطات خودمان دخالت بدهیم، و این بهره را از ماه رمضان ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها