خبرهای داغ:
امام جمعه بهار:

معلم پرورش دهنده عقلانیت است

همدان-امام جمعه بهار گفت: بالاترین ارزش در اسلام برای معلم در نظر گرفته شده چراکه معلم پرورش دهنده عقلانیت است.
کد خبر: ۹۵۱۱۵۸۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در همایش بزرگ پیشکسوتان فرهنگی شهرستان بهار اظهار کرد: در هیچ مکتب، دین، مذهب و آیینی به اندازه اسلام به جایگاه معلم ارج نهاده نشده است و بالاترین ارزش در اسلام برای معلم در نظر گرفته شده چراکه معلم پرورش دهنده عقلانیت است.

وی تصریح کرد: برای شناخت جایگاه معلم باید بدانیم رسالت اسلام، تعلیم و تزکیه نفس و معلمی است و اسلام انسان را به مدار انسانیت می‌رساند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار تعلیم و تربیت را یکی از مقوله‌های مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: انسان در زندگی خود همواره نیازمند تعلیم و تربیت است که جز با دستان پرتوان معلمان این مرز و بوم محقق نخواهد شد.

حسین فیض الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فرهنگیان مبنی بر اینکه «عبور از گردنه‌های دشوار و پیشرفت همه جانبه کشور بدون کمک و ایفای نقش آموزش و پرورش غیر ممکن است» به اهمیت بالای آموزش و پرورش  تاکید کرد و افزود: ادامه حیات، همراه با بالندگی ایران اسلامی  مرهون تلاش‌ها و خدمات معلمان است و پرورش مدیران ساعی و توانمند و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط معلمان انجام شده و همه ما مدیون این قشر زحمت کش هستیم.

در پایان این مراسم از خانواده معزز شهدا، پیشکسوتان فرهنگی و مدیران سابق آموزش و پرورش شهرستان بهار تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار