خبرهای داغ:

امر به معروف و نهی از منکر از ابعاد مهم حکومت اسلامی است

شاهرود_ استاد حوزه علمیه قم، امر به معروف و نهی از منکر را از ابعاد مهم حکومت اسلامی بیان کرد و افزود: بزرگترین معروف تشکیل حکومت اسلامی و بزرگترین منکر حکومت حاکم ظالم و جبار است.
کد خبر: ۹۵۱۸۳۹۰
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

امر به معروف و نهی از منکر از ابعاد مهم حکومت اسلامی استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن حاج حسینی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد غربا شاهرود، در سخنانی با اشاره به اینکه امام اسفار اربعه را بصورت نظری و عملی طی کردند، افزود: در مرحله سوم اسفار ماموریت تشکیل حکومت اسلامی را امام راحل بر عهده گرفت و به حق عارف به الحق را درک کردند و این ماموریت را برای اصلاح امت بر عهده گرفتند.
این استاد حوزه و دانشگاه قم، با بیان این امام راحل حرکتی را انبیا و اولیا انجام دادند را در زمان غیبت انجام داد، گفت: امام ولایت فقیه را در علم کلام تعریف و بعد ظهور و بروز دادند و در فقه ولایی حدود ولایت فقیه را مشخص می‌کند.
وی با اشاره به اینکه رهبری فرزانه انقلاب مسئله تحریف امام را مطرح کردند، تصریح کرد: مهمترین تحریف امام راحل، تحریف اندیشه امام راحل در شخصیت ایشان است و این خط انحراف و تحریف جریان دارد.
حاج حسینی مهمترین کار امام راحل را آوردن اندیشه سیاسی شیعی در متن جامعه عنوان کرد و افزود: امام در زمانی که لیبرالیسم و مارکسیسم جلولان می‌دادند، اندیشه سیاسی شیعی را در مناسبات سیاسی مطرح کرد.
این پژوهشگر حوزه دین، با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در جامعه بویژه نسل جوان، تصریح کرد: باید برای نسل جوان و نوجوان ولایت فقیه و حکومت اسلامی را تبیین و تشریح کرد.
وی با بیان اینکه امام اندیشه تشکیل حکومت را احیا کرد و گفت: اولین جمهوری اسلامی بعد از رسول الله (ص) حکومت علوی بود و تحقق جمهوری اسلامی ایران، دومین جمهوری اسلامی بعد از امیرالمومنین (ع) است که این نعمت را خدا به ایران عطا کرد.
حاج حسینی امر به معروف و نهی از منکر را از ابعاد مهم حکومت اسلامی بیان کرد و افزود: بزرگترین معروف تشکیل حکومت اسلامی و بزرگترین منکر حکومت حاکم ظالم و جبار است.
وی با تاکید بر اینکه کارآمدی نظام اسلامی در روایات ما آمده است، اظهار کرد: مردم در پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام راحل بودند، چون دین و فقه را می‌خواستند و دنبال نان و آب نبودند و ولایت فقیه و امام خمینی (ره) را می‌خواستند.
این استاد حوزه و دانشگاه قم با تاکید بر اینکه مردم ما برای عدل و داد با نظام جمهوری اسلامی بیعت کردند افزود: با این اندیشه و مکتب امام راحل ما هیچگاه دل به آمریکا و انگلیس نبسته ایم و باید این مسیر روشن را با هدایت خلف صالح امام راحل ادامه دهیم و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) شویم.
در این مراسم علی اکبر نظری به مرثیه سرایی در رثای امام راحل پرداخت.
این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود، هیأت جان نثاران اباعبدالله الحسین علیه السلام مسجد غربا و پایگاه امام خامنه‌ای حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و امام جمعه شاهرود، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، مسؤولین سپاه ناحیه شاهرود و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها