خبرهای داغ:

کاهش ۱۵ درصدی برداشت آلبالو و گیلاس از باغات شاهرود

شاهرود_ معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی شاهرود گفت: امسال پیش بینی می‌شود از حدود ۷۸۰ هکتار سطح باغات بارور آلبالو و گیلاس شهرستان حدود ۳۰۳۳ تن محصول گیلاس و ۳۹۷۰ تن محصول آلبالو برداشت شود.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۴۵
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷

کاهش ۱۵ درصدی برداشت آلبالو و گیلاس از باغات شاهرودحمید آقا بیکی در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به آغاز عملیات برداشت آلبالو و گیلاس از سطح حدود ۱۰۵۰ هکتار از باغات آلبالو و گیلاس این شهرستان افزود: بیش از حدود ۷۸۰ هکتار از این سطح بارور است.
او افزود: با توجه به سرمازدگی و خسارت تگرگ در سالجاری میزان تولید محصولات حدود ۱۵ درصد کاهش عملکرد داشته که مدیریت تغذیه بهتر (تقویت باغات) باید مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه متوسطه عملکرد محصول در باغات گیلاس ۹/۲ تن در هکتار و در باغات آلبالو ۸/۸ در هکتار است، گفت: انتظار می‌رود حدود ۳۰۳۳ تن محصول گیلاس و ۳۹۷۰ تن محصول آلبالو از باغات بارور شاهرود تولید شود.
او خاطر نشان کرد: بهترین ارقام کشت شده گیلاس عبارتند از تک دانه، مشهد، سیاه مشهد، بینگ، sk و صوتی و بهترین ارقام آلبالو عبارتند از مجاری، بوترمو، سیگانی و محلی است.
خاطر نشان می‌شود برداشت محصول از اواسط خرداد ماه شروع و تا پایان تیرماه با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن منطقه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار