خبرهای داغ:
جمالی‌نژاد:

پروژه‌های نهضت ملی نواقص طرح مسکن مهر را بر طرف می‌کند

همدان-معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: پروژه‌های نهضت ملی نواقص و محدودیت‌های طرح مسکن مهر را بر طرف می‌کند.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۸۲
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی جمالی‌نژاد در شورای مسکن استان همدان که همراه با آیین آغاز عملیات احداث ۱۱۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک پرواز برگزار شد، اظهار کرد: ما معمولا در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر، هفته دولت پروژه‌ها را کلنگ‌زنی کرده یا افتتاح می‌کنیم که کارهای بزرگی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته ۲۰۴هزار و ۲۷۱ پروژه افتتاح کردیم، ادامه داد: در هفته دولت سال گذشته ۱۸هزار و 192 پروژه افتتاح شد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشوربا اشاره به اینکه با وجود مشکلات و نوسانات قیمت نه تنها پروژه‌های عمرانی متوقف نشده بلکه سرعت گرفته است، افزود: ما هر هفته کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه داریم به طور نمونه همین هفته در ۵ استان حضور پیدا کردیم و پروژه‌های مختلفی را افتتاح کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای ۳۱ استان با مولدسازی و نتیجه گرفتن از آن ۳۱ پروژه شناسایی کردیم، ابراز کرد: این پروژه‌ها از جمله پروژه‌‎های بزرگ و بسیار تاثیرگذار در کشور هستند.

جمالی نژاد با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی نواقص و محدودیت‌های طرح مسکن مهر را بر طرف می‌کند، افزود: در این طرح معماری ایرانی-اسلامی لحاظ شده، سرانه‌‌ها و خدمات در آن لحاظ شده و مناسب‎سازی برای معلولان و سالمندان هم در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: استان همدان در چند ماه اخیر در طرح نهضت ملی پرتحرک ورود پیدا کرده است که جای تقدیر دارد.

* همدان بیشترین متقاضیان مسکن را دارد

معاون عمرانی استاندار همدان نیز اظهار کرد: در دولت قبلی برای طرح مسکن یک هزار و ۸۶۴ نفر واریز وجه داشتند و برای یک هزار و ۸۷۳ نفر زمین تامین شده بود و اکثرا عملیات اجرایی شروع نشده بود.

فرزاد تیموری با بیان اینکه وقتی دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد باید این طرح تعیین تکلیف می‌شد، افزود: پروژه نهصت ملی مسکن از سیاست‌های دولت سیزدهم بود که بالغ بر ۴۹ هزار واحد شهری و حمایتی باید در استان همدان بسازیم.

وی با بیان اینکه همدان یکی از شهرهایی است که بیشترین متقاضیان مسکن را دارد، عنوان کرد: در شهر همدان بالغ بر ۲۷ هزار نفر در این طرح حائز شرایط شدند که برای تأمین زمین این پروژه اراضی با مساحت ۶۸۰ هکتار مجاورت روستای شورین در نظر گرفته شد و در آبان ماه سال ۱۴۰۰ مصوبه شورای برنامه‌ریزی گرفته شد که به شورای عالی معماری شهرسازی ارسال شد که در دی ماه همان سال مصوبه این الحاق داده شد.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در سال گذشته معارضانی برای زمین شورین پیدا شد و تصمیم گرفته شد که این الحاق را لغو کنند و در آبان ماه ۱۴۰۱ مصوبه ابطال الحاق به استان ارسال شد، در این مصوبه قید شده بود که استانداری می‌تواند نسبت به معرفی زمین‎های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر همدان اقدام کند.

وی با بیان اینکه این زمینی که امروز کلنگ زنی شد از زمین‌های متعلق به استانداری به متراژ ۱۴۰ هکتار است، مطرح کرد: طراحی این اراضی براساس الگوها و شاخص‌های معماری ایرانی- اسلامی در دستور کار قرار گرفت و سعی شده انسان محور طراحی شود.

تیموری افزود: در این طرح کاربری مذهبی در نظر گرفته شده و بر مرکز محله محوری تاکید شده است و کاربری مورد نیاز دیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات