خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: هر خانواری که برای تأمین ودیعه مسکن مشکلی دارد می‌توانند با مراجعه به مددکار خود تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کند.
کد خبر: ۹۵۲۱۰۸۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در خصوص بحث مسکن مددجویان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان موضوع مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث مسکن مددجویان روستایی مشکل جدی نداریم و آمادگی ساخت مسکن با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و تسهیلات بلاعوض و همچنین منابع بانکی برای روستاییان را داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن برای مددجویان شهری با توجه به افزایش قیمت زمین و مصالح با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم، البته تعدادی از خانوارهای زیر پوشش در حوزه مسکن ملی ثبت‌نام کرده که خوشبختانه اولین قسط مسکن ملی(۴۰ میلیون تومان) برای خانوارهای زیرپوشش توسط دولت بخشیده شد.

وی در خصوص حمایت‌ها برای افراد مستأجر مددجو، خاطرنشان کرد: هر خانواری که برای تأمین ودیعه مسکن مشکلی دارد می‌توانند با مراجعه به مددکار خود تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کند.

ترکمانه اضافه کرد: بخشی از خانوارهای تحت پوشش که مشکلات جدی‌تری دارند، البته به صورت محدود مبالغی به عنوان اجاره‌بها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به رقم مستمری‌ها، تصریح کرد: خانواده یک نفره ۷۶۴ هزار تومان، خانواده ۲ نفره یک‌میلیون و ۹۲ هزار تومان، سه نفره یک‌میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، چهار نفره یک‌میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و خانواده پنج‌نفره و به بالا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مستمری امداد دریافت می‌کنند که علاوه بر این یارانه سوخت هم دریافت می‌کنند و در حوزه حمایت از ایتام به طور متوسط هر یتیم از خیرین به طور مستقیم حداقل میانگین ماهیانه یک‌میلیون تومان دریافت می‌کنند.

ترکمانه اظهار کرد: اگر خانوارهای زیرپوشش به حوزه اشتغال و خودکفایی ورود کنند خیلی از نظر درآمدی وضعشان بهتر می‌شود به طوریکه سال گذشته برای حدود ۱۳ هزار خانواده زیر پوشش شغل ایجاد شد.

وی در خصوص شرایط افراد زیرپوشش این نهاد حمایتی، گفت: سن و سال برای حمایت اصلا مطرح نیست، بی‌سرپرستی و ناتوانمندی معیار زیر پوشش قرار گرفتن است. لذا خانواده‌های از کمیته امداد خدمت مستمر دریافت می‌کنند که یا بی‌سرپرست باشند با زن نیازمند سرپرست خانواده باشد و یا سرپرست خانواده به دلایلی قادر به کار کردن نباشد. 

ارسال نظرات