کارشناس مهدویت و مدرس غدیرشناسی گفت: در حادثه غدیر،مسئله رهبری امت در بعد از نبی اکرم مطرح است و در واقع غدیر سندی است که حاکمیت و تکلیف جامعه ی اسلامی را تا روز قیامت تعیین می کند‌.
کد خبر: ۹۵۲۴۶۷۶
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

«غدیر» سند متقن حاکمیت الهی برای بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی ، کارشناس مهدویت و مدرس دوره غدیر شناسی در گفت وگو با خبرنگار بسیج در قم، در خصوص ضرورت تشکیل دوره های غدیر شناسی عنوان کرد: درباره مسئله غدیر خم و خطبه نورانی نبی اکرم باید اهمیت جایگاه این خطبه و حادثه ای که رخ داده را بفهمیم تا بتوانیم تبیین کنیم.

وی بیان داشت: مسئله رهبری امت در بعد از نبی اکرم مطرح است و در واقع غدیر سندی است که حاکمیت و تکلیف جامعه ی اسلامی را تا روز قیامت تعیین می کند‌.

موسوی تصریح کرد: اگر با فرهنگ غدیر حکومت کنیم جامعه به لحاظ حاکمیت و حکومت دارای چالش و بحران نمی شود ، طبیعتا تا زمانی که پیامبر اکرم که انسانی خدایی و  معصوم و عالم به علم الهی جامعه را مدیریت می کند جامعه رو به رشد است و سقوط نمی کند و اگر همچنان بعد از نبی اکرم چنین شخصی با ویژگی های خدایی و معصوم و عالم حاکم باشد حرکت جامعه رو به رشد ادامه پیدا می کند.

وی اضافه کرد:  اما اگر قضیه برعکس شد و فردی جایگزین شد که این خصوصیات را نداشت و فرهنگی غیر از غدیر حاکم شد جامعه رو به سقوط میرود همانطور که متاسفانه می بینیم بعد از ایام رحلت نبی اکرم تا همین زمان ، با وجود تعداد بالای مسلمانان در جهان اختلاف هایی بین امت های مسلمان وجود دارد حتی در خود مذهب اهل سنت ما مذاهب مختلفی را می بینیم در حالی که دین اسلام دین تعدد روایات در مورد احکام و مذهب خود و اختلاف بین آنها نیست.

کارشناس مهدویت تصریح کرد: وقتی رهبر معصوم عالم در راس جامعه نباشد شاهد همین اختلافات و تفرقه هستیم و جامعه رشد نمی کند بلکه جامعه ای که به حبل و ریسمان واحد متمسک شود پیشرفت می کند.

انتهای پیام/ غفوری منش

ارسال نظرات
آخرین اخبار