خبرهای داغ:

بوستان مشاهیر شهر نهاوند افتتاح شد +تصاویر

همدان-آئین افتتاح و بهره برداری از بوستان مشاهیرشهر نهاوند با حضور جمعی از مسئولین در محل قبرستان قدیمی قبرآقا و بوستان مشاهیر فعلی برگزار شد .
کد خبر: ۹۵۲۵۶۸۴
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آئین افتتاح و بهره برداری از بوستان مشاهیرشهر نهاوند امروز با حضور جمعی از مردم و مسئولین در محل قبرستان قدیمی قبرآقا و بوستان مشاهیر فعلی انجام شد.

بوستان مشاهیر نهاوند با مساحت ۱۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با دسترسی سواره و پارکینگ مزین به قبور سه شهید دوران دفاع مقدس بقعه مبارک حضرت میرزاآقا حجت نهاوندی (معروف به آل آقانهاوندی)، محمود میرزاقاجار و تعدادی از سنگ قبور قدیمی که دارای نقش و نگارهای هنرمندانه و ادبی موجود به صورت موزه در بقعه میرزاآقا به عرصه نمایش درآمده است.

این بوستان دارای دیواره یادمان متوفیان، تعداد ۵۰۰ کتیبه یادگار از متوفیان سده اخیر، چهارباغ مشاهیر، ۶۰ المان از مشاهیر، مفاخر نهاوندی از دوران صدر اسلام تاکنون از عرفا، شعرا، هنرمندان، واقفین و خیرین شهر نهاوند، یادمان‌های ۱۷نفر از سرداران جنگ بوده و نیز دارای ست بازی کودکان، ست ورزشی، سالن آمفی تئاتر روباز برای برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری ، ادبی و... و مسیر پیاده روی شعرا مناسب سالمندان و افراد کم توان و دارای ۲ عدد برج نوری و نور مناسب در شب است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات