خبرهای داغ:

نشست تبیینی با موضوع اهمیت و ضرورت امر به معروف در سرخه برگزار شد

همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع)، نشست تبیینی با موضوع اهمیت و ضرورت امر به معروف در آیات و روایت در جمع خواهران بسیجی پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۹۱
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسبج از سرخه، به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید شهیدان، امام حسین (ع)، نشست تبیینی با موضوع اهمیت و ضرورت امر به معروف در آیات و روایت با سخنرانی  فاطمه ادهم طلبه حوزه علمیه در جمع خواهران بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه س) سرخه برگزار شد.

فاطمه ادهم ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش در تبیین اهمیت مسئله امر به معروف اظهار کرد: هرچند فریضه امر به معروف در کنار حج و زکات از فروعات دین است، اما با مراجعه به آیات و روایات معصومین متوجه می‌شویم که این واجب الهی در حقیقت ضمانت اجرایی دیگر واجبات دینی ما هستند.

او افزود: خداوند متعال همه مسلمانان جامعه را موظف کرده که در برابر ناهنجاری ها و منکرات اجتماعی حساس باشند و در برابر آن واکنش نشان دهند.

طلبه حوزه علمیه تصریح کرد: طبق روایتی، امیرالمومنین (ع) خطاب به امام حسن مجتبی (ع) فرمودند: امر به معروف کن تا از اهل معروف باشی. در می‌یابیم که از جمله آثار مثبت امربه معروف کردن آن است که شخص آمر در زمره افراد نیکوکار قرار می‌گیرد.

ادهم اضافه کرد: در ماه محرم همه افراد سعی می‌کنند انجام گناهان را ترک کنند به خصوص که انجام  گناهان بزرگ و شاخص تر خیلی کمرنگ و یا محو می‌شود و ما شیعیان هم حداقل کاری که می توانیم در مسیر اباعبدالله الحسین (ع)، انجام دهیم این است که هدف آنها را محقق کنیم‌. حضرت در وصیت نامه ای که نزد برادرش حنفیه به امانت گذاشته بودند به صراحت فرمودند که «هدف من از قیام، اصلاح امت در پرتو امر به معروف و نهی از منکر است».

او خاطر نشان کرد: در روایتی، امام محمد باقر (ع) به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «امربه معروف و نهی از متکر باعث می‌شودامنیت در راه ها برقرار شود، با تذکر به کم فروشان و گران فروشان کسب و کارها حلال، تسلط ظلم و ستم از بین برود و مقدمات ظهور منتقم فراهم شود، کارها سرو سامان گیرد و غیره که همه بدان جهت است که مردم در مدار دین زندگی می‌کنند.

لازم به ذکر است که در انتهای این نشست خواهران بسیجی به سوگ شهادت امام حسین و اصحاب و یارانش نشسته و عزاداری کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار