معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران:

خبرنگار هوشمند در عملیات روانی دشمن قرار نمی‌گیرد / راهبرد رسانه ای دشمن نادیده گرفتن دستاوردهای نظام و بحرانی نشان دادن وضع کشور است

ساری- معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران به تشریح دو راهبرد رسانه‌ای پرداخت کرد و گفت: ما با دو راهبرد در حوزه رسانه‌ای مواجه هستیم که یکی از راهبرد دشمن نادیده گرفتن، بحرانی نشان دادن و ایجاد یاس و ناامیدی در بین ملت است.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۲۴
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

هم اکنون مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال حوزه بسیج و سپاه کربلا در حال برگزاری است

 به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار رمضان شریف سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال بسیج و سپاه کربلا در ساری، با بیان اینکه تجلیل از خبرنگاران یک وظیفه و رسالت است و سپاه تلاش می‌کند تعامل خوبی با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته باشد، گفت:خبرنگاران، سربازان و افسران جبهه رسانه‌ای نظام و گفتمان انقلابل اسلامی هستند.

سردار شریف افزود: سپاه کربلا در نقش افرینی در جهاد تبیین و تنویر افکار عمومی فعال است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به اینکه مازندران یک استان شهید پرور است و از دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و نیز در عرصه‌های دیگر، ولایتمداری، پای کار انقلاب بودن و هزینه دادن برای انقلاب را نشان داد، خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی و پایه گذاری انقلاب برای کشور و مردم یک دستاورد افتخار آمیز منحصر بفرد بوده است.

سردار شریف با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) و روحانیت با تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و مردم ایران بامقاومت و استقامت کشور را از حلقوم امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بیرون کشیدند، گفت: امام به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه خویش، انقلاب را به عنوان هدیه بزرگ به ملت ایران تقدیم کرد.

خبرنگار هوشمند در عملیات روانی دشمن قرار نمی‌گیرد / راهبرد رسانه ای دشمن نادیده گرفتن دستاوردهای نظام و بحرانی نشان دادن وضع کشور است

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه هیچ چیز در دنیا زیباتر از استقلال نیست، و هیچ چیز بدتر از زیرسلطه بودن و تحقیر شدن هم نیست، اضافه کرد: ملت‌هایی که در عرصه‌های مختلف پیروز شدند برای چند نسل سربلند هستند، اما آن‌هایی که شکست خوردند هنوز بعد از جنگ جهانی اول ودوم بعنوان ملت‌های دارای احترام از آن‌ها یاد نمی‌شود و همواره تحقیر می‌شوند.

سردار شریف به مراسم یادبود کشته شدگان حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن اشاره و خاطرنشان کرد: در مراسمی که به نام یادبود کشته شدگان حمله اتمی امریکایی‌ها به ژاپن برگزار شد، هیچ اسمی از امریکایی‌ها به عنوان عامل این جنایت که برای اولین بار در تاریخ حیات بشریت بود، نبرده شد و هیچ اشاره‌ای به آن نکردند. کشور‌ی که این مراسم را برگزار کرد هنوز نمیتواند خود را از زیر سلطه امریکایی بیرون فرض کند چرا که استقلال و شهامت ندارد.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه ملت ایران به رهبری امام و مجاهدت فرزندان خود توانست استقلال کشور را بدست بیاورد، بیان کرد:ملت ایران ۴۵ سال است این استقلال و آزادی را گرامی داشته و امامین انقلاب توانستند پایه‌های این نظام و کشور را قدرتمند کنند.

سردار شریف در ادامه سخنان خود به هیاهو‌های رسانه‌های دشمن که تلاش دارند با بمباران رسانه‌ای داشته‌ها و افتخارات نظام را زیر سوال ببرند، افزود: رسانه‌های دشمن با کوچکترین حادثه‌ای در این کشور که از آن به عنوان خبر بد یاد می‌شود آن را برجسته کرده و یک هجمه رسانه‌ای سنگین را ساماندهی می‌کنند و تلاش می‌کنند انبوه افتخارات این ملت را نادیده بگیرند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران به تشریح دو راهبرد رسانه‌ای پرداخت و گفت: ما با دو راهبرد در حوزه رسانه‌ای مواجه هستیم یکی راهبرد دشمن برای نادیده گرفتن، بحرانی نشان دادن و ایجاد یاس و ناامیدی برای ملت و دیگری راهبرد بیان افتخارات و دستاوردها، استحکام در گام اول و افق امیدآفرین پیشروی نظام.

سردار شریف به مولفه‌های هوشمندی خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره و بیان کرد: خبرنگار ضمن رسالت خبری خود که پل ارتباطی بین مردم ومسئولان است و نارسایی‌ها و مطالبات مردمی را گوشزد می‌کند، در دایره عملیات روانی رسانه‌ای دشمن واقع نمی‌شود که این نیازمند حرفه ای، هوشمند، کاربلد و صادقانه کار کردن در عرصه خبر است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران با بیان معیار و میزان کار خبری بیان کرد: خبرگار باید خبر خود را ببیند که چقدراین خبر تکمیل کننده پازل طراحی عملیات رسانه‌ای دشمن و چقدر کمک کننده برای مقابله باجریان رسانه‌ای دشمن است.

سردار شریف با تصریح بر اینکه در دوران دفاع مقدس، شهید همت شدن با جنگیدن با موانع شکل گرفته است، گفت: برای حاج قاسم که کسی فرش قرمز پهن نکرده بود و از دوران دفاع مقدس تا دوران حیات طیبه خود مبارزه کرد و در عرصه رسانه نیز باید همین گونه بود.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران با بیان اینکه لذت خبرنگاری یک خبرنگار انقلابی به این است که باعث غیض و عصبانیت دشمنان میشود، متذکر شد:دشمن در راهبرد رسانه‌ای خود از همه مولفه‌های موجود علیه نظام بهره میبرد که به طور مثال یکی از این مولفه‌ها محیط زیست است.

هم اکنون مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال حوزه بسیج و سپاه کربلا در حال برگزاری است

سردار شریف ادامه داد: مثلا دریاچه ارومیه به دلیل تحولات اقلیمی، زمین شناسی و به گفته کارشناسان علوم جغرافیایی و زمین شناسی حجم آب آن کم شده است و چندین دریاچه بزرگ در جهان در مقیاس دریاچه ارومیه خشک شدند و هزار و ۱۰۰ رودخانه دائمی به رودخانه فصلی تبدیل و خشک شدند، و این چیز پیچیده‌ای نیست، اما دشمنان این را محور عملیاتی بر علیه نظام کردند. این حرف‌ها پشت صحنه‌ای دارد که در طول ۴۵ سال گذشته با هوشمندی و سخت کوشی مهندسین جوان ایرانی سد‌های متعددی برای مهار آب‌های سطحی احداث شد و دشمن نمیتواند به ساختن سد‌ها حمله کند، چرا که ذخیره عظیم آبی هر کشوری است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه ایران در ساخت سد‌های استاندارد و حرفه‌ای حرف در جهان دارد، افزود:چون رسانه‌های دشمن نمی‌توانند به دستاورد‌های نظام در حوزه سد سازی حمله کنند به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرده و آن را برجسته می‌کنند.

سردار شریف در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه‌های خبرنگار خوب اشاره کرد و گفت: خبرنگار خوب باید سناریو‌های دشمن را بشناسد و البته سناریو‌های نظام را و همچنین تاریخ ایران و انقلاب را بداند. اگر خبرنگار تاریخ انقلاب و دوران پهلوی را نداند نمی‌تواند خبرنگار خوبی باشد و مهم‌تر آنکه خبرنگاران برای دفاع رسانه‌ای در جنگ ترکیبی دشمن باید تاریخ بدانند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران به تاریخ حضور آمریکایی‌ها در دوران قبل از انقلاب در ایران اشاره کرد و افزود: نسل جوان ما اگر تاریخ قبل انقلاب را بداند، دلیل هجمه‌های دشمن علیه نظام را متوجه خواهد شد.

سردار شریف با بیان اینکه نظام اسلامی ایران ۴۵ سال با انواع و اقسام بحران‌های دشمنان مقابله کرده و سرافراز است، خاطرنشان کرد: دیگر از صدامیان، آمریکایی ها، داعش و کومله و دموکرات و ... خبری نیست و همه این‌ها به برکت رشادت‌های شهداو فرزندان این مرز و بوم است.

سخنگوی سپاه با اعلام اینکه بیش از ۵ هزار شهید در کردستان تقدیم انقلاب شد تا شهر‌های اشغال شده آن توسط دموکرات و کومله در دوران دفاع مقدس آزاد شود، گفت: امروزه سران کومله و دموکرات در اتریش و دانمارک بر علیه ایران نشست میگیرند، اما کاری از پیش نمی‌برند.

خبرنگار هوشمند در عملیات روانی دشمن قرار نمی‌گیرد / راهبرد رسانه ای دشمن نادیده گرفتن دستاوردهای نظام و بحرانی نشان دادن وضع کشور است
سردار شریف به اغتشاشات سال گذشته در ایران هم اشاره و اضافه کرد: سران کومله و دموکرات از روسای جمهور فرانسه و آلمان در حمایت از اغتشاشات تجلیل کردند چرا که غربی‌ها برداشتی از انقلاب اسلامی ندارند و گوش‌های آن‌ها در اختیار منافقین و سلطنت طلبان است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران بابیان اینکه دشمنان در اغتشاشات سال گذشته دقیق محاسبه کردند، اما شکست خوردند، تصریح کرد: دشمنان مردم ایران را نشناختند و مردم ایران هرگز قبول نمی‌کنند که این گروه‌های سران کومله، دموکرات، سلطنت طلب‌ها و ضد انقلاب که امروز به ظاهر دلسوز ملت ایران شدند بتوانند ایرانیان را به دروازه تمدن برسانند. مردم وقتی به چهره‌های کسانی که حامی اغتشاش بودند نگاه کردند، دیدند که آن‌ها خائن هستند نه خادم مردم.

به گفته سردار شریف مردم ایران، همان مردمی هستند که در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم بودند، در عاشورا، محرم، اربعین، ۲۲ بهمن و روز قدس و عرصه‌های دیگر حضور داشته و دارند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه در تلاش هستند تا نسل جوانی که فاصله نسلی با نسل دوران انقلاب دارند را از انقلاب پشیمان کنند، و شرایط جاری را شرایط بحرانی جلوه و آینده را تیر وتار نشان دهند، گفت: ما محصول خوبی در تمامی حوزه‌ها داریم بنابراین وظیفه ما آن است که دستاورد‌های شگرف نظام در تمامی حوزه‌های امنیتی، دفاعی، پزشکی، فناوری، علمی و ... را به جوانان منتقل کنیم.

سردار شریف تاکید کرد: داشته‌های نظام بسیار زیاد است فقط کافیست آن را با ابزار رسانه به مردم و جامعه انتقال دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار