آموزش سبک زندگی اسلامی و تاثیر آن بر خانواده به همت بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج خواهران امام خمینی رحمه الله علیه شهر پردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۳۹
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این برنامه سرکار خانم فکری، تربیت مذهبی کودک را یک سیر منظم و منطقی شریح کرد و گفت: در اسلام به تناسب بین مفاهیم آموختنی به کودک و سن او توجه خاص شده و والدین باید این موضوع را رعایت کنند.

مربی عقیدتی سیاسی، به بیان اهمیت تربیت فرزندان و توجه به لزوم آموزش مفاهیم دینی در خانواده به فرزندان پرداخت و گفت: از دیدگاه دین، کودک تا هفت سال اول زندگی سید و سرور است و تعبیر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم  هم از این مرحله تربیتی «سیادت کودک» است، هفت سال دوم، سن تعلیم پذیری، اطاعت و فرمان برداری است و هفت سال سوم، سن نظرخواهی و مشورت.

وی ادامه داد: خانواده مناسب ترین بستر برای پیدایش رفتارهای مذهبی است، از آن جا که تربیت مذهبی کودک دارای سیر منطقی و منظمی است، به رعایت تناسب بین مفاهیم آموختنی به کودک و سن او، در اسلام توجه خاصی شده است. از وظایف والدین، آشناسازی کودک با مفاهیم دینی، یاد دهی انجام عبادات، به همراه تشویق بیان محبت و الطاف خدا به شیوه ای ساده و ایجاد احساس خوشایند در او نسبت به خدا و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم  و ائمه اطهار علیهم السلام است.

سرکار خانم فکری در ادامه به سبک زندگی غربی و نشانه های آن پرداخته و گفت: امروز یکی از دستاوردهای ورود سبک زندگی غربی به زندگی خانواده های ایرانی افزایش روز افزون میزان افسردگی و استرس در بین خانواده ها و به خصوص کودکان و نوجوانان است که باید با توسعه مفاهیم دینی و سبک زندگی دینی در خانواده ها به مقابله با آن پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار