خبرهای داغ:
الوانیان خبر داد

افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی امسال استان همدان/ شناسایی ۸۸ پروژه و ملک مازاد در استان همدان

همدان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: در اعتبارات عمرانی خوشبختانه با رشد ۵۰ درصدی مواجه هستیم و اعتبار یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان سال گذشته امسال به یک هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۵۳۶۶۰۱
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، تورج الوانیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان به موضوع بودجه و اعتبارات استان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته در مقایسه با سال‌های اخیر از نظر بودجه یک سال خاص برای استان بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته طی ابلاغی که در ابتدای سال داشتیم اعتبارات استانی یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان بود، گفت: طی سال اعتباراتی دیگر به استان ابلاغ شد که با احتساب این اعتبارات درمجموع میزان اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۶۸ درصد تخصیص اعتبار داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته تغییر چندانی نداشت، عنوان کرد: ویژگی که اعتبارات سال گذشته داشت این بود که از میزان اعتبارات تخصیص یافته که ۹۴۰ میلیارد تومان بود به میزان ۹۴ درصد یعنی ۹۰۷ میلیارد تومان اعتبار نقدی بود و تنها ۳۴ میلیارد تومان آن به صورت اوراق سه ساله در اختیار ما قرار گرفت که مزیت آن افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها بود که تورم‌های بعدی به پروژه تحمیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار نقدی دریافت کردیم که  در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۶.۵ برابری این رقم به ۹۰۷ میلیارد تومان رسید، گفت: امیدواریم با تدابیری که دولت سیزدهم دارد و با پیگیری‌هایی که در حال انجام است و گشایش‌هایی که در بحث‌های مالی اتفاق می‌افتاد و ارتباطات موثری که در فضای بین الملل پیگیری می‌شود، امسال هم این موضوع ادامه داشته باشد و بتوانیم این رقم را داشته باشیم.

الوانیان با اشاره به موضوع اعتبارات سال جاری، از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی ابتدای سال خبر داد و بیان کرد: در بحث اعتبارات سال ۱۴۰۲ خوشبختانه با رشد ۵۰ درصدی مواجه هستیم و اعتبار یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان سال گذشته امسال به یک هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این یک هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان ما اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومانی تحت عنوان توازن ملی داریم که پروژه‌های این اعتبار را استان تعیین می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه برای ۸ پروژه استانی ویژه نیز اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است، گفت: اعتبارات این پروژه‌ها ملی است، اما معادله موافقت‌نامه‌های آن‌ها در استان انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز در پیوست یک قانون در بودجه سال ۱۴۰۲ اختصاص یافت که قابلیت جذب این اعتبار برای استان وجود دارد، تصریح کرد: با تفاهم خوبی که بین استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد خوشبختانه در این زمینه استان موفقی هستیم.

الوانیان مجموع اعتبارت نقدی سال گذشته را که وارد استان شد ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد، و گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ به صورت اعتبارات ملی بود.

وی با تاکید بر اینکه امسال باید بتوانیم حداکثر جذب اعتبارات را برای استان داشته باشیم، گفت: امسال توزیع اعتبارات در استان بر اساس عدالت محوری و توجه به مناطق محروم است و پروژه‌هایی را تامین اعتبار می‌کنیم که بیشترین و سریع‌ترین منفعت را برای مردم داشته باشد و طی امسال و سال آینده قابلیت بهره برداری نیز داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با اشاره به تخصیص اعتبار به صورت ۱۰۰ درصد به پروژه‌هایی که امسال قابلیت بهره‌برداری خواهند داشت، اضافه کرد: پروژه‌های که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارد و موثر بوده و در زندگی و معیشت مردم تاثیرگذار است و بهره برداری از آن جزو واجبات است امسال به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در سفر رئیس جمهور به استان، بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تصویب پروژه داشتیم، افزود: کل اعتباری که امسال برای استان داریم در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان است درصورتی که طی سفر ریاست جمهوری  ۱۴ هزار میلیارد تومان برای سه سال از ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ مصوب داریم که این عدد بزرگی است.

الوانیان تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تا به امروز ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان از پروژه‌های سفر ریاست جمهوری فقط از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار شده است.

وی به پروژه‌هایی که طی سفر ریاست جمهوری بیشترین اعتبارات را دریافت کردند اشاره و بیان کرد: بالاترین اعتبار برای وزرات راه و شهرسازی به مبلغ ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان به اعتبار تخصیص یافته به وزرات نیرو به مبلغ ۲ هزار ۳۵۲ میلیارد تومان به عنوان دیگر پروژه مهم اشاره و اظهار کرد: در وزارت جهاد کشاورزی ۲ هزار میلیارد تومان و در وزرات بهداشت و درمان یک هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته و این‌ها چهار وزراتخانه مهمی هستند که در سفر ریاست جمهوری اعتبار دریافت کردند.

وی ادامه داد: طبق اعتبارات تخصیص یافته در سفر ریاست جمهوری راه دسترسی به ایستگاه راه آهن همدان ۶۰۰ میلیارد ریال و راه آهن همدان - ملایر با ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در اولویت اجرا قرار گرفت.

الوانیان اضافه کرد: در حوزه راه، محور همدان - گل تپه- علیصدر با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب، کنارگذر غرب همدان با ۴ هزار میلیارد ریال، کنارگذر اسدآباد با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ایستگاه راه آهن همدان با یک هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه‌ها اعتبار اختصاص پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه قنات‌ها کار بزرگی با جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور انجام شده است، افزود: باید از همه منابع آب استفاده بهینه کنیم و در این زمینه ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور مصوب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در خصوص فروش اموال مازاد دولت در استان، از شناسایی ۸۸ پروژه و ملک مازاد در استان همدان خبر داد و بیان کرد:  در راستای تأکیدات دولت به مولدسازی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های استان، تعدادی از این پروژه‌ها به فروش رفته و برخی نیز به مزایده گذاشته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات