خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان سمنان به مسئولان قضایی دامغان، از خودداری موقت فعالیت تا بررسی ابعاد قانونی علل وقوع حادثه ناگوار معدن رزمجاه طزره دامغان دستور داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۸۷
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

دستور رئیس کل دادگستری استان سمنان از خودداری فعالیت معدن رزمجاه طزره دامغانبه گزارش خبرنگار بسیج، محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی وقوع حادثه در معدن زغال سنگ رزمجاه در منطقه طزره واقع در حوزه قضایی دامغان، شبانه به مسئولان قضایی دامغان دستور داد، ضمن بازدید میدانی موقتاً به منظور بررسی استانداردسازی و رعایت نکات ایمنی و همچنین علل وقوع این حادثه، از ادامه فعالیت آن معدن خودداری شود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان درباره جزئیات این حادثه گفت: شب گذشته در پی تجمیع گاز دریکی از تونل‌های معدن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره واقع در حوزه قضایی دامغان که منجر به ریزش تونل و حبس و جان باختن ۶ تن از معدن کاران زحمت کش شد، دستورات قانونی لازم صادر شد.
عبدالهی، ادامه داد: به مسئولان قضایی دامغان دستور داده، متأسفانه در این معدن هرچندوقتی حوادث ناشی از کار منجر به وقوع تلفات جانی شده و جان معدن کاران خدوم و زحمت کش را به مخاطره می‌اندازد، نبایستی عدم رعایت نکات ایمنی تکرار شده و باید با بسیج و نظارت تمامی دستگاه‌های مسئول، شاهد کاهش وقوع این قبیل حوادث باشیم.
رئیس کل دادگستری استان سمنان، تاکید کرد: مسئولان قضایی در کنار دیگرنهاد‌های اجرایی که وظیفه مدیریت بحران در این حادثه را بر عهده دارند، با بررسی ابعاد مختلف علل وقوع این حادثه، به صورت موقت از ادامه فعالیت آن معدن خودداری تا پس از بررسی استاندارد سازی و رعایت نکات ایمنی و همچنین شناسایی مقصرین و معرفی به مراجع قانونی تحت نظر قضایی نیز قرار بگیرند.
در دستور رئیس کل دادگستری استان سمنان آمده است: منع فعالیت آن معدن نباید به معیشت و پرداخت دستمزد نیرو‌های شاغل درآن معدن لطمه وارد کند و با سرعت و دقت ایمن سازی پیگیری و مدیران مربوطه دستمزد کارگران در آن ایام را پرداخت کنند.
او افزود: از آنجایی که آن معدن می‌بایست تحت پوشش بیمه حادثه ناشی از کار بوده، مسئولان اجرایی و قضایی ضمن حضور در منازل هریک از جان باختگان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان، مسئولان قضایی دامغان پیگیری‌های قانونی را برای پرداخت زودتر از موعد دیه حادثه دیدگان به وراث قانونی را انجام دهند.
عبدالهی، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های ارجمند این حادثه جان گداز افزود: جان باختگان این حادثه در حین کسب روزی حلال در ایام نزدیک به اربعین حسینی (علیه السلام) دچار حادثه شدندو آرزومندم اجرو پاداش شهداء را نزد خداوند باری تعالی بدست آورند و امید است، در عالم بعدی نزد سرور و سالار شهیدان (علیه السلام) محشور و متنعم باشند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: این اطمینان خاطر برای خانواده‌های شاغلین درآن معدن وجود داشته باشد، دستگاه قضایی به حفظ امنیت جان و مال مردم حساس بوده و با افرادی که با بی توجهی و سهل انگاری، عامل به خطر افتادن سطح امنیت شهروندان در تمامی ابعاد شود. برخورد قانونی و بدون اغماض خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها