خبرهای داغ:
پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر در مهر امسال در مصلی تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۵۷
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر در مهر امسال در مصلی تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ۱۲ الی ۱۸ مهر میزبان بانوان و خانواده‌هایشان است.

رویکرد اصلی نمایشگاه عرضه تولیدات و محصولات روستایی و عشایری، نمایش قدرت اقتصادی جامعه و شناسایی بازارها و تأمین آنها با روش‌های گوناگون است.

مهمترین مخاطب نمایشگاه، مردم پایتخت و شهرهای اطراف به‌عنوان بازدیدکنندگان عام است، در کنار آنان، بازرگانان، سفرا و رایزنان سفارتخانه‌های مستقر در پایتخت، اصناف و ... به‌عنوان مخاطبان خاص پیش‌بینی شده است.

هدف نخست این نمایشگاه، عرضه مستقیم و بی‌واسطه محصولات ارگانیک و با کیفیت به مردم است، اما در کنار آن، سایر موضوع‌ها شامل ثبت سفارش، عقد قرارداد، زمینه‌سازی گسترش صادرات و حتا دستیابی به بازارهای مجازی نیز مورد نظر است.

حضور نمایندگان دستگاه‌ها ی مهم اقتصادی اعم از انجمن‌های صنفی، اتحادیه‌ها ، اتاق‌های بازرگانی، بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی و برخی نهادهای مهم حوزه اقتصاد روستا، هم برای رفع برخی موانع موجودو هم برای زمینه‌سازی توسعه و آموزش پیش‌بینی شده است .

رویکرد این دوره صرفا ارائه توانمندی‌های روستایی و عشایری نیست و به بازار اقتصاد روستا، نگاه ویژه شده است . مشارکت روستاییان و عشایر کمک بزرگی به این هدف مهم است .

تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی روستایی و عشایری که می‌خواهند محصولات خود را در این نمایشگاه به صورت مستقیم عرضه کنند می‌توانند برای ثبت‌نام غرفه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.irdcxpo.ir مراجعه یا به‌ صورت حضوری از طریق اداره‌های کل روستایی استانداری‌های کشور اقدام کنند.

انتهای پیام/ هدی سادات چاوشی

ارسال نظرات