خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه دفاع مقدس به یک گنجینه تمام‌نشدنی تبدیل شده است که گذشتگان و نسل‌های آینده از آن بهره خواهند برد، گفت: دوران دفاع مقدس تجلی میدانی و عملی همه ارزش‌های الهی و انسانی است.
کد خبر: ۹۵۴۰۸۳۱
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار حمید دامغانی در آیین رژه نیروهای مسلح استان سمنان که به مناسبت آغاز چهل و سومین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین و مستمرترین جنگ و نبرد تاریخ را در طول چهل و پنج سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، پشت سر گذاشته است و نبردهایی که هر یک مقیاس جهانی داشته و کاملاً نابرابر بوده است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در این ایام به آن اشاره کردند تمام ابرقدرت‌های مؤثر جهان در تحولات مختلف در یک سمت این نبرد و ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر نبرد قرار داشت.

وی افزود: حاصل این نبردهای چهل و پنج‌ساله اما منجر به قدرت افزایی، رشد و بالندگی ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل قدرت دشمنان به شدت دچار سائیدگی شد و امروز اثرات این افول قدرت دشمنان را می‌توان در عرصه‌های سخت و نرم در حوزه‌های مختلف نبرد مشاهده کرد، موضوعی که دشمنان نیز به آن اعتراف کرده‌اند.

 فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان باید گفت: کشور ایران در دل یک نبرد دائمی و مستمر یک غلبه دائمی بر دشمنان داشته است، در حلی که در تمام این سال‌ها ما در مؤلفه‌های ظاهری قدرت قابل قیاس با دشمنان و ابرقدرت‌های جهان نبودیم و دشمنان در تمام مؤلفه‌های ظاهری قدرت به ظاهر قدرت بیشتری از ایران داشتند، اما آن چیزی که باعث شد ما در این نبرد چهل و پنج‌ساله در همه عرصه‌ها علیرغم همه مسائل و مشکلاتی که برای مردم و نظام ما ایجاد شد، غلبه پیدا کنیم قدرت پنهان دیگری بود که آن قدرت پنهان به مدد قدرت ظاهری محدود ما آمد. آن قدرت پنهان، قدرت الهی بود.

سردار دامغانی با بیان اینکه وقتی این قدرت –قدرت الهی- به مدد ملت بزرگ ایران آمد، اراده ملت ایران در امتداد اراده خداوند متعال و اراده الهی قرار گرفت، افزود: حلقه اصلی این اتصال قدرت الهی و متصل‌کننده قدرتمان به قدرت الهی «ولایت‌فقیه و امامین انقلاب» بودند.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های 45 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد گفت: در طول این نبرد 45 ساله علیرغم تمام فراز و نشیب‌ها دفاع مقدس و دوران مقدس ما در قله بوده است؛ یعنی ما بیشترین کمک و نصرت الهی را و زمینه نزول قدرت الهی را در دوران دفاع مقدس داشتیم. دفاع مقدس ما همچنان برای ما قله است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه مسیر دفاع مقدس مسیر قدرت، عزت، غلبه، اقتدار و کمال و رشد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: امروز اگر ما اصرار بر این داریم که هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، به این دلیل است که یک‌بار دیگر آن مسیر پیشرفت و عزت و اقتدار نظام و فرمول غلبه بر همه ابرقدرت‌های جهان را بازخوانی کنیم.

دامغانی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به یک گنجینه تمام‌نشدنی تبدیل شده است که گذشتگان و نسل‌های آینده از آن بهره خواهند برد، گفت: دوران دفاع مقدس تجلی میدانی و عملی همه ارزش‌های الهی و انسانی است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان در بهار 1403 اظهار کرد: شرایط برای بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت و مسیر عزت و کمال و رشد و بالندگی دوران دفاع مقدس فراهم شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به قدرت نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح هم قدرت ظاهری و مؤلفه‌های قدرت ظاهری را تقویت کرده‌اند و در بهترین وضعیت قرار داریم و هم در مسیر اتصال این قدرت ظاهری به قدرت الهی با بهره‌مندی از وجود انسان‌های معتقد و جهادی درست عمل می‌کنند.

دامغانی با اشاره به وحدت نیروهای مسلح استان سمنان با بیان اینکه شورای تأمین استان سمنان امروز در اوج وحدت با نقش‌آفرینی استاندار سمنان به سر می‌برد، گفت: مردم استان سمنان مردمی متدین هستند و به لطف این تدین امنیت پایداری را در استان سمنان داریم.

وی اظهار کرد: امروز از جنگ ترکیبی که دشمنان به راه انداخته‌اند با الگوگیری از دفاع مقدس و با همت جوانان در گام دوم انقلاب با پیروزی عبور خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، همزمان با ۳۱ شهریور و نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در سمنان برگزار شد.

 به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، آیین رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح استان سمنان با شعار محوری "ما متحدیم" همزمان با سراسر کشور و در حضور استاندار و فرماندهان سپاه، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان، نیروی انتظامی و جمعی از مسؤولان ارشد استانی و اقشار مختلف مردم در سمنان برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نیروهای مسلح سپاه، ارتش، فرماندهی انتظامی و بسیج با رژه از مقابل جایگاه اقتدار خود را برای دفاع از انقلاب و کشور به نمایش گذاشتند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها