خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: استکبار پیش‌بینی کرده بودند اگر این انقلاب به پیروزی برسد قطعاً صادر خواهد شد و مشکلات استکبار بیشتر می‌شود، چون چپاولی که می‌کند و ثروت‌هایی که از این منطقه خصوصاً از منطقه غرب آسیا به یغما می‌برد با مشکل مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۱۹۸۵
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید دانشگاه های بیرجند ضمن درود و سلام به روح شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای دانشجو و دانشگاهیان اظهار داشت: امام خمینی (ره) با نفس گرم و مسیحایی خودش در آن مقطع تاریخ انقلاب اسلامی، اسلام و ایران را آنچنان برجسته کرد این برجستگی همچنان بر تارک تاریخ می‌درخشد و امروز هرچه داریم از برکات همان ایام برجسته است.

وی عنوان کرد: مسائل و مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد و راه حل‌هایی که می‌توانیم مدنظر بگیریم با توجه به سبقه‌ای که در گذشته انقلاب داشته و اقداماتی که انجام دادیم به چه میزان توانستیم از سوابق گذشته استفاده کنیم؟

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با بیان اینکه در سال ۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید شرایط کشور در چه وضعیتی بود؟ افزود: قبل از پیروزی انقلاب رژیم وابسته‌ای در کشور حکمفرما بود همه امکاناتی که درون کشور داشتیم صد در صد وابسته به غرب بود حتی نظامیان ما که ماموریت و وظیفه پاسداری از کشور را داشتند و در مقابل خطرات قرار بود برای کشور تصمیم بگیرند تحت نظر مستشارانی بودند که از قبل به آن‌ها دیکته می‌شد که چطور اقدام کنند و چه ملزومات، امکانات، سربازان و چه جایگاه‌هایی باید داشته باشند.

وی بیان کرد: در بحران‌ها عموماً آنچه نگاه همه ملت‌ها و صنوف مختلف به نیرو‌های امنیتی و دفاعی یک کشور است که آیا آن‌ها می‌توانند کشور را حفظ کنند در آن مقطع انقلابی نوپا ایجاد شده بود که ساختار و سازمان دولت هنوز شکل نگرفته بود و مرتب آز آزمون و خطا امتحان می‌کردیم.

مهدوی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت حاکمیت هنوز تثبیت نشده بود وضعیت نیرو‌های نظامی نیز ارتش وابسته به رژیم گذشته بود و آمریکایی‌ها تقریباً تسلط کامل بر ارتش داشتند. سپاه تازه تشکیل شده بود روزی که جنگ شروع شده بود برای یک اسلحه کلاش دستمان پیش افراد متعدد درون کشور دراز بود حتی از ارتش می‌خواستیم سلاح بگیریم با مشکل مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در مقابل حمله دشمن مهماتی به ما نمی‌دادند وضعیت درون کشور با وجود یک انقلاب نوپا این چنین بود که وضعیت پست‌ها تثبیت نشده بود و ارتش وضعیت خاص خودش را داشت بعد از انقلاب خیلی از سران ارتش نبودند و در سازماندهی مشکل داشتند نیرو‌های انقلابی هنوز جای خودشان را پیدا نکرده بودند. سپاه به عنوان یک سازمان نظامی مردمی و نوپا تشکیل شده بود، اما امکانات و ملزوماتی نداشت امکانات در درون کشور تامین نمی‌شد و دولت با ما همراه نبود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان گفت: خارج از کشور هرجا سفیر می‌فرستادیم کمک بگیریم جواب رد می‌شنیدیم در آن زمان با یک شرایط بحران زده از هر نظر مواجه بودیم استکبار جهانی که فکر نمی‌کرد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، اما انقلاب به پیروزی رسید.

وی یادآور شد: هر یک از کشور‌های غربی و دولت‌های منطقه در سرش یک هوایی داشت کشور عراق بحث تمامیت ارضی را دنبال می‌کرد و با توجه به سوابق در گذشته بار‌ها اراده کرده بود که منطقه خوزستان را با عملیات‌های نظامی بگیرد و اروند رود را به لحاظ موقعیت آن و منابع نفتی که در منطقه بود بار‌ها تصمیم گرفتند که عملیات نظامی انجام دهند، اما به دلایلی موفق نشده بودند بهترین فرصت برای عراق فراهم شده بود در این شرایطی که بر کشور ما حکمفرما بود عملیات نظامی انجام دهد.

سردار مهدوی خاطرنشان کرد: استکبار از باب ساقط کردن انقلاب اسلامی، انقلابی که منافع استکبار را در درون کشور و در منطقه به خطر انداخته بود آن چیزی که ما امروز شاهدش هستیم آن‌ها آن روز پیش‌بینی کرده بودند اگر این انقلاب به پیروزی برسد قطعاً صادر خواهد شد و مشکلات استکبار بیشتر می‌شود، چون چپاولی که می‌کند و ثروت‌هایی که از این منطقه خصوصاً از منطقه غرب آسیا به یغما می‌برد با مشکل مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: جهان کفر در مجموع به این نتیجه رسید که از هر زاویه‌ای به انقلاب اسلامی نگاه کند به نفعش نیست و اگر بخواهد خوی استکباری را دنبال کند بهترین زمان را دیدند با شرایطی که در ایران به وجود آمده عملیات نظامی انجام دهند و به اهدافشان برسند پی به دنبال دیوانه‌ای می‌چرخیدند که صدام را پیدا کردند انگیزه‌اش را هم داشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان در پایان اظهار داشت: صدام را جلو انداختند و همه جهان کفر پای کارش آمدند آخرین سیستم‌های سلاح‌های جنگی، همه امکانات و مهمات جنگی، پول و هواپیما را در اختیارش گذاشتند جلساتی با محوریت سرویس‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار کردند و سرویس‌های اطلاعاتی موظف شدند خدمات اطلاعاتی به روز در اختیار صدام بگذارد.



انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار