جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: یکی از خطرناک‌ترین تاکتیک‌های دشمن، ایجاد ناهماهنگی شناختی است، که در نتیجه آن بین رفتار مردم و باور آنها، تناقض بوجود می‌آید.
کد خبر: ۹۵۴۳۲۵۷
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) در آیین تجلیل از موکب‌داران جهادی استان قم در ایام اربعین حسینی که در سالن اجتماعات امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: دوران دفاع مقدس الگویی بی‌بدیل برای آشکار کردن باطن و حقیقت جنگ تاریخی حق و باطل است.

جانشین سپاه استان قم اظهار کرد: در طول ۸ سال ۲۱۳ هزار شهید دادیم که از این بین فقط ۱۵۵ هزار نفرشان در جبهه‌های جنگ به شهادت رسیده‌اند، مابقی شهیدان در اثر بمباران شهرها و در مناطق اشغال شده، شهید شده‌اند.

سردار کبیری‌پور بیان داشت: از اول انقلاب تا امروز از شیب جنگ سخت کاسته شده، اما شیب جنگ نرم (دروغ و تحریف و انکار دستاوردها) صعودی بوده است و این نشانه‌ی ضعف دشمنان ماست.

وی افزود: دشمن واقعیت‌های جامعه را نمی‌تواند تغییر دهد، اما ادراک ما را از واقعیت‌ها تغییر می‌دهد و با ابزار جنگ شناختی و انتشار پرحجم داده‌های غلط، دستگاه محاسباتی ما را دچار خطا و اشتباه می‌کند.

سردار مهدی کبیری‌پور یکی از خطرناک‌ترین تاکتیک‌های دشمن را ایجاد ناهماهنگی شناختی دانست و اظهار داشت: با بروز ناهماهنگی شناختی در اذهان عمومی، مردم دچار تناقض در رفتار و باورهایشان می‌شوند؛ و بدنبال این عدم تعادل، یا رفتارشان را توجیه می‌کنند و یا از باورهایشان عبور می‌کنند. لذا مهم‌ترین وظیفه‌ی همه ما این است که این تناقضات را کاهش داده و باورها را تقویت کنیم.

وی ضمن تشکر از حضور جهادگران در مواکب اربعین بیان داشت: خدمت جهادگردان در موکب‌‌های اربعین حسینی، ناشی از تبلور و قلیان روحیه بسیجی در آنهاست و بدون برخورداری از روحیه بسیجی، نمی‌توان در جهت خدمت به دیگران، قدم از قدم برداشت.

وی افزود: روحیه بسیجی یعنی احساس مسئولیت الهی و داشتن دغدغه‌ نسبت به پیرامون و تک تک افراد جامعه؛ بدون روحیه بسیجی و انقلابی هیچ اتفاق مهمی نمی‌افتد، لذا باید با استفاده از فرصت اربعین و همین مواکب حسینی، این روحیه را تکثیر و ترویج نماییم‌.

سردار کبیری‌پور با بیان اینکه هر چقدر روحیه و تفکر بسیجی را در جامعه گسترش بدهیم جامعه بیمه می‌شود، گفت: این مطالبه رهبر معظم انقلاب است که می‌فرمایند: همه‌ی همت و تلاش ما باید گسترش روحیه و تفکر بسیجی در همه‌ی لایه‌های جامعه باشد. بنابراین هر موکب و پرچمی که در راه خدمت‌رسانی به مردم بلند می‌شود، باید کانون توسعه و ترویج روحیه جهادی و بسیجی نیز باشد.

انتهای پیام/ تقی نژاد

ارسال نظرات