خبرهای داغ:
دکتر مالمیر خبر داد

دود اگزوز ماشین علت مرگ پدر و دختر ۹ ساله همدانی

همدان-سرپرست پزشکی قانونی استان همدان گفت: در حادثه‌ای ناگوار و در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن از اگزوز ماشین در پارکینگ مسقف، پدر و دختر ۹ ساله همدانی جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۵۴۵۰۸۵
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

دکتر محمد مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: طبق اظهارات بستگان یک دختر ۹ ساله و پدرش در خودرو شخصی داخل پارکینگ منزل مسکونی به دلیل استنشاق گاز مونو اکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه مونوکسید کربن نام یک گاز بی بو، بی رنگ و بی طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید، گفت: هنگام وارد شدن کربن مونواکسید به سیستم تنفسی شخص، بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.

سرپرست پزشکی قانونی استان همدان افزود: این موضوع باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط شده و شخص دچار بیهوشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند (مانند افراد مذکور) ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه را تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند، گفت: علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است.

مالمیر یادآور شد: با توجه به شروع فصل سرما و استفاده همشهریان عزیز از وسایل گرمایشی رعایت نکات ایمنی در نصب وسایل ضروری است تا از هرگونه حادثه دلخراش این چنینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات