خبرهای داغ:
شاهرود_ فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت: نگاه به سند آمایش سرزمینی ساماندهی بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات را آسان می‌کند.
کد خبر: ۹۵۴۵۲۷۸
|
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

مهمترین راهبرد معرفی محصولات در دنیا نگاه به سند آمایش سرزمینی استبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نخستین جشنواره ملی انگور شاهرود که در سرسرای شقایق‌های دانشگاه صنعتی این شهر برگزار شد، افزود: برگزاری این نوع جشنواره‌ها فرصت را برای فعالیت اقتصادی علاقه‌مندان فراهم می‌کند.
او با بیان اینکه تاکنون معرفی ظرفیت‌های این شهرستان به خوبی انجام نشده است، ابراز کرد: بهادادن به ظرفیت‌های موجود می‌تواند در اشتغال‌زایی و ثروت آفرینی بسیار موثر باشد.
جلالی با اشاره به اینکه تولید انگور و فرآوری آن می‌تواند ۴۰۰ فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کند، اظهار کرد: اگر نظام آموزشی در تربیت، نظام خدمات در ایجاد مشاغل و استفاده از ظرفیت‌های حمایت‌گر به لحاظ فرایندی با هم تعامل داشته باشند، رونق و توسعه را برای شهرستان به ارمغان می‌آورند.
فرماندار ویژه شاهرود تاکید کرد: برای توسعه فعالیت کشاورزان و باغداران باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده کرد.
او با بیان اینکه در تولید محصول به شاخص قیمت تمام‌شده توجه جدی شود، تصریح کرد: این گونه جشنواره‌ها می‌تواند سالانه با عنوان معرفی محصول، شکرگزاری و فرصت‌های پیش‌رو برگزار شود.
جلالی با بیان اینکه مهمترین راهبرد معرفی محصولات در دنیا نگاه به سند آمایش سرزمینی است، افزود: توجه به ظرفیت‌های خدادادی هر منطقه موجب رونق بخشی و توسعه می‌شود.
او با اشاره به اینکه در کشور هزاران واحد صنعتی فعال است، ابراز کرد: این تعداد واحد صنعتی نقطه قوت است، اما تعدادی از این واحد‌ها به اقتضای محیط و شرایط شکل نگرفته‌اند که این امر رقابت و همچنین قیمت تمام شده کالا را افزایش می‌دهد.
فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: نگاه به سند آمایش سرزمینی ساماندهی بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات را آسان می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها