امیرسرتیپ الهامی:

شهدا با خون خود انقلاب را تضمین کردند/ یاد شهدا نیروی محرک برای آینده کشور است

همدان-جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: شهدا با خون خود انقلاب را تضمین کردند و به همین دلیل دشمنان نمی‌خواهند یاد شهدا گرامی داشته شود؛ چرا که یاد و نام شهدا نیروی محرک و انگیزه پرتوان برای آینده کشور است.
کد خبر: ۹۵۴۶۰۱۲
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
شهدا با خون خود انقلاب را تضمین کردند/ یاد شهدا نیروی محرک برای آینده کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیرسرتیپ علیرضا الهامی  در دومین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان که با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و  ارتش همیشه سرافراز در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان برگزار شد، اظهار کرد: امروز خوشحالم توفیق ارزشمندی نصیب بنده شد در محضر خانواده شهدا و شهدای ستارگان این ورزشگاه و میهمان دیار و خطه همدان باشم و در بین مردمی مجاهد از جنس حبیب سپاه، شهید حاج حسین همدانی، نوژه، قهرمان دودانگه، شهیدان مظلوم سوباشی و مردم بزرگ و فهیم قهرمان پرور همدان حضور یابم.

وی گفت: همه می‌دانیم که شما خانواده معظم شهدا با تقدیم شهید خود، به اسلام حیثیت دادید و ما این انقلاب، اسلام، دین، استقلال، آبرو و آرامش و امنیت را مدیون‌ خون‌پاک شهدا می‌دانیم؛ امروز فرصتی است که همه با شهدا تجدید میثاق کنیم و در برابر ایثار و صبر خانواده آنها سر تعظیم فرود آوریم.

جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش ابراز کرد: شهدا با خون خود انقلاب را تضمین کردند و به همین دلیل است که دشمنان ما موافق نیستند یاد و نام شهدا گرامی داشته شود؛ چرا که یاد و نام شهدا نیروی محرک و انگیزه پرتوان برای آینده کشور است.

وی با بیان اینکه انتقال پیام شهدا به نسل امروز را از برنامه‌هایی باید دانست که امروز در کنگره‌ها و یادواره‌ها جزء اهداف اصلی قرار گرفت، ادامه داد: زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

* سبک زندگی و منش شهدا امروز باید سرمشق همه باشد

امیرسرتیپ الهامی عنوان کرد: سبک زندگی، برجستگی و خلق و خو و منش شهدا امروز باید سرمشق همه باشد که همه بدانند چرا دفاع را دفاع مقدس می‌نامیم؛ یکی از جلوه‌های آن عبودیت بود و اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید این روحیه را در کشور حفظ کنیم.

وی بیان کرد: دلیل دیگر آرمان‌ها و انتظار ظهور، آرمان مقدسی هستند که هر آرمانی را تهدید می‌کند و باید دفاع جانانه داشته باشیم؛ برای نسل جوان امروز ضروری و مهم است که بداند دستاوردهای دفاع مقدس چه بود.

جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: دفاع مقدس یک اصل را برای کودک ایران ثابت کرد، صیانت از مردم؛ خون شهید برای حفظ امنیت کشور بود و مردم قدرشناس ایران، خانواده شهدا را چشم و چراع خود دانسته و می‌دانند؛ هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند امام شهدا و ارزش‌های شهدا را از بین ببرد و این ثمره شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

وی اضافه کرد: این جوشش به مردم معرفتی عطا کرده که از دل آن شهدای گرانقدر حرم و امنیت امروز بروز می‌کند و دل نسل جوان ما را با تاریخ و روح شهدای گرانقدر دفاع مقدس و تاریخ انقلاب پیوند می‌زند.

امیرسرتیپ الهامی ابراز کرد: روح بلند شهدا و صبوری و مقاومت خانواده شهدا موجب این توفیق شد که ملت ایران امروز در جایی قرار گرفتند که در مقابل سلطه‌گران و دشمنان سر خم نکنند و این مهم را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی با اشاره به سایت رادار سوباشی در خطه قهرمان پرور همدان، گفت: شهدای عاشورایی سوباشی از این مصادیق است که در کنار همرزمان خود صفحه زرین دیگری در نظام جمهوری ایران ثبت و ضبط کردند که زیارتگاه عاشقان قرار گرفت و علم سبز علوی و حسینی را که دشمن خبیث در مرداد ۵۷  مورد هدف قرار داده بود همچنان افراشته نگه داشتند.

جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: پایگاه شهید نوژه که در دفاع مقدس دژ محکم و مشت آهنین با بیش از ۱۳ هزار پرواز از شمال غرب تا جنوب غرب از زمین و هوا دشمن را زمینگیر کرد؛ تیپ ۳۱۶ زرهی شجاع که با نام مبارک شهید دودانگه مزین شده است، قهرمانانه در عملیات طریق القدس و ثامن الائمه حضور داشته و کارکنان تیپ با تأسی از شهدای گرانقدر به پرسنل آن نیرو بخشیده و موجب امنیت مرزها هستند و همچنان صیانت از مرزها را انجام می‌دهند.

* شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش در دفاع مقدس حماسه آفریدند و ماندگار شدند

وی ادامه داد: شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به خیل دریادلان کشور پیوستند و در دفاع از خرمشهر و آبادان و خلیج فارس حماسه آفریدند و ماندگار شدند، در همان روزهای آغازین جنگ اثری از اقدامات و فعالیت‌های آن دیده نمی‌شد و به برکت خون این شهدا است که امروز در آب‌های منطقه با بهره‌گیری از فناوری نوین دریایی افتخارات برای ایران حاصل شده است.

امیر سرتیپ الهامی ابراز کرد: سایر نیروهای مسلح، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و وزارت دفاع همه دوشادوش هم از آرمان‌های ایران تحت لوای مقام عظمای ولایت دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای کوتاه ارتش عنوان کرد: در همین رزمایش پهبادی مشترک ارتش که اخیرا به وقوع پیوست چند نکته اقتدارآفرین و منحصر به فرد به برکت خون شهدا برای کشور حاصل شد که حرکت عظیمی در ارتش ایجاد کرد که امروز نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران دست به اقداماتی می‌زنند که منحصر به فرد است.

جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: در عملیات رهگیری و درگیری با دانش ۱۰۰درصد ایرانی، درگیری هوایی توسط موشک محدود به پهباد جت، امروز فرزندان شما در پدافند ارتش هوایی با غیرت و تعصب و بهره‌گیری از خون شهدا این اقتدار را تقدیم ملت شریف ایران کردند.

وی با اشاره به ارسال ماهواره نور که همزمان سه افتخار بزرگ همراه داشت و در زمینه ماهواره برای کشور و دنیا ماندگار است، بیان کرد: این یکی دیگر از افتخارات است؛ امروز فرزندان شما در ارتش، در نیروی هوایی و دریایی راهبرد ارتش مبتنی بر دانش و علم روز دنیا توانسته یک دفاع منسجم را از مرزهای کشور فراهم کند و به هیچ چیزی نیاز ندارد و این تعصب و غیرت و برازندگی نیروهای شما در ارتش است که امروز در اوج افتدار به برکت خون شهدا و لوای ولایت و پرچم ایران، افتخار سربازی پیدا کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار