خبرهای داغ:
صدری مهر خبر داد

تعریف ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای توسعه فناوری نوین و دانش بنیان در کشور

همدان- مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به منظور توسعه فناوری نوین و دانش بنیان در کشور طی دو سال آینده ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه تعریف می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۰۱
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
تعریف ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای توسعه فناوری نوین و دانش بنیان در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجواد صدری مهر در جلسه ستاد دانش بنیان استان همدان که در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های فناوری استان همدان بسیار فعالیت‌های موثر و خوبی است که به سمت اقتصاد رفته و فقط منحصر به بازار نیست و فناوری تبدیل به اقتصاد شده و سرعت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ما در دنیای فناوری و در استارت‌آپ‌ها جلوتر از بقیه کشورهای دنیا هستیم، افزود: ما نتوانستیم این فناوری‌ها را در شرکت‌های بزرگ اجرایی کنیم و عقب هستیم و به منظور توسعه فناوری نوین و دانش بنیان در کشور طی دو سال آینده ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه تعریف می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه جیتکس بزرگ‌ترین نمایشگاه ارتباطات و اطلاعات در خاورمیانه و یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین فناوری روز دنیا است، گفت: مجموعه صنعتی که شیفت خالی دارد در اختیار مجموعه فناور می‌دهد؛ یکی از کارهای شاخص توزیع مسائل استان براساس آمایش استانی است.

وی ابراز کرد: برش استانی در بحث استان‌های دارای توانمندی آغاز شده و در حوزه فناوری میزان علاقمندی استاندار باید وجود داشته باشد که وی محور اصلی توسعه در استان است که می‌تواند کارهای دانش بنیان را در استان انجام دهد.

صدری مهر ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهور می‌تواند منابع و اختیارات را در استان‌های پیشرو در فناوری تفویض کند که استان همدان یکی از آنها است که قابلیت انجام این کار را دارد.

وی با بیان اینکه از مزایای این طرح بحث رفت و آمد در استان حل خواهد شد و نیاز به آمدن به مرکز نیست، خاطرنشان کرد: این را می‌توان تبدیل به زنجیره ارزش کرد؛ بنابراین ما از ایجاد کارخانه نوآوری حمایت کرده تا بتواند کمک خوبی برای پیشرفت اقتصاد کشور باشد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: دانشگاه باید به سمت مراکز رشد هدایت و حمایت شود و سپس به مراکز دیگر هدایت شود و در هر مرحله نیاز به حمایت وجود دارد و در یک ماه آینده این موضوع ادامه خواهد یافت.

وی عنوان کرد: در کنار صندوق‌ها، صندوق‌های سی وی سی ایجاد خواهد شد و امیدوارم این حرکت سرعت بگیرد و ملزم به ایجاد بخش‌های فناوری بیشتری در بخش خصوصی شود، بنابراین کارخانه‌های نوآوری جزء برنامه‌هایی است که باید توانمند شود.

انتهای پيام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار