خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه قم گفت: صهیونیست‌ها می‌دانند اگر در عرصه زمینی وارد غزه شوند، به شدت آسیب‌پذیر خواهند بود و به همین دلیل مدام این مسئله را به تعویق می‌اندازند.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۶۶
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

علت تعویق‌های مکرر حمله زمینی اسرائیل به غزه از زبان معاون سیاسی سپاه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ مهدی ساجدی در ویژه برنامه حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین که با عنوان «کربلای غزه» و با هدف محکوم کردن حمله ددمنشانه به بیمارستان المعمدانی، پنجشنبه شب در حرم مطهر امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم تحلیل جامعی از مسائل امروز غزه و منطقه داشته باشیم، باید نگاهی کلان به آنها داشته باشیم و هر کدام از اتفاقات را قطعه‌ای از یک پازل بزرگ بدانیم.

وی افزود: رهبری در فرمایشات خود بارها فرموده‌اند دنیا با یک وضعیت تحولی مواجه بوده و جهان، هندسه جدیدی را تجربه می‌کند، به عبارتی در یک پیچ تاریخی هستیم که باید نگاهی جامع به آن داشته باشیم و برای این مهم، نیازمند بصیرت و بینش همه‌جانبه هستیم.

علت تعویق‌های مکرر حمله زمینی اسرائیل به غزه از زبان معاون سیاسی سپاه قم

معاون سیاسی سپاه استان قم با بیان اینکه آمریکا و دولت جعلی اسرائیل توان مدیریت پرونده‌های بزرگ را از دست داده‌اند گفت: نمونه آن، اتفاقاتی است که در منطقه شاهد آن هستیم، از بیداری اسلامی تا تحولاتی که طی هفته‌های گذشته صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شکست آمریکا در زمینه تسلط بر منطقه غرب آسیا، آینده مبهم اتحادیه اروپا و افول ایالات متحده از نشانه‌های تغییر هندسه بین‌المللی به شمار می‌روند.

ساجدی با بیان اینکه قدرت و هژمونی آمریکا بر دو موضوع یعنی بزرگی اقتصاد و قدرت نظامی استوار است گفت: در عین حال هر دو موضوع در غرب دچار افول شده است.

معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه ۹ سال قبل حدود ۳۰ کشور با هم متحد شدند تا یمن را تصرف کنند عنوان کرد: امروز انصارالله یمن با تکیه بر مقاومت، ۹ سال ابتکار عمل را در دست گرفته و همچنان مقاوم است.

وی تصریح کرد: امروزه، شرایط خاصی بر دنیا حاکم شده که سطح تنش بین قدرت‌های بزرگ‌ به نقطه اوج خود رسیده است؛ اتفاقاتی که در عرصه سیاسی و اقتصادی و امنیتی جهان رخ داده، اختلافات جدی بین هم‌پیمانان آمریکا در منطقه را به وجود آورده که نشانه بارز آن، ۳۹ هفته تظاهرات خیابانی چند صد هزار نفری در شهرهای مختلف رژیم صهیونیستی و درگیری آنها با پلیس بود.

ساجدی با بیان اینکه این تغییرات، امکان ریسک‌های بزرگ را از آمریکا و اسرائیل گرفته است گفت: رژیم صهیونیستی، ادعاهای بسیاری دارد ولی هیچ کدام از آنها را عملی نکرده و جرأت عملیاتی کردن هم ندارد.
معاون سیاسی سپاه استان قم افزود: اسرائیل و کشورهای متحدش، حملات سایبری زیادی را طی اتفاقات سال گذشته در ایران، علیه زیرساخت‌های کشورمان انجام دادند که بسیاری از آنها دفع و خیلی از این دست حملات علیه خودشان بکار گرفته شد.

وی با بیان اینکه حجم بالای حملات سایبری از سوی گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی هم صورت گرفته و اطلاعات زیادی حتی در سطح پرونده‌های پزشکی سران اسرائیل را در اختیار محور مقاومت قرار داده است گفت: در نقطه مقابل، اسرائیل نتوانست حمله غافلگیرانه حماس را پیش‌بینی کند و آسیب‌پذیری خود را آشکار کرد.

ساجدی تصریح کرد: علت این که تعداد زیادی از مقامات بلندپایه غربی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند تا حمایت خود را از اسرائیل غاصب نشان بدهند، پیروزی حماس و گروه‌های مقاومت است.

معاون سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) بیان کرد: غافلگیری رژیم صهیونیستی، افتضاحی بزرگ برای ارتش این رژیم جعلی محسوب می‌شود و رزمندگان مقاومت با وجود اینکه سیستم‌های جاسوسی اسرائیل بسیار پیشرفته است، با کار اطلاعاتی پیچیده؛ حماسه‌ای آفریدند که عدم آمادگی بالای اسرائیل را نشان داد.

وی با بیان اینکه اسرائیل، مدیریت این اتفاق را به خاطر ناکامی در مقابله با حماس به آمریکا سپرده است گفت: آنها می‌دانند اگر به صورت زمینی وارد غزه شوند، به شدت آسیب‌پذیر هستند، سیاست هوشمندانه جمهوری اسلامی در محورهای یمن، لبنان و سوریه هم بر این مسئله صحه گذاشته و صهیونیست‌ها می‌دانند نمی‌توانند وارد غزه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات